Avatar billede motz2405 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:25 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

video bios opdatering computer starter ikke

Hej

Jeg skulle opdatere video bios på min inspiron 8500. Der sidder et nvidia 4200 go. Programmet der flasher bios står og hænger i 20 minutter.

Jeg stopper processen og genstarter computeren, så tænder skærmen ikke.

Hvad skal jeg gøre. Der sker ikke noget andet at tænd lampen tænder når jeg tænder computeren,
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 21:28 #1
Tjaaa det lyder som om det er gået galt... det kunne tyde på en dyr reparation. med mindre at du kan flashe det tilbage til det oprindelige i blinde..
Avatar billede motz2405 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:31 #2
Jeg læste en tråd om en der havde slået en ekstern skærm til. vil det virke? Sidder videokortet som en seperat enhed jeg selv kan skifte?
Avatar billede motz2405 Nybegynder
25. januar 2006 - 21:32 #3
Det er vel videokortet den er galt med.
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2006 - 21:38 #4
ja jeg vil gætte på det er dit videokort. og jeg vil gætte på at det er fastmonteret på bundkort så du ikke selv kan skifte det.. du kan prøve en ekstern skræm men jeg tror ikke på det.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2006 - 21:41 #5
Du kan være meget heldig, at finde en ældre BIOS og flashe den ind.
Det kræver så at du laver en Autoexec.bat fil der kører processen automatisk, da du intet kan se.
Avatar billede screem_brille Novice
25. januar 2006 - 21:42 #6
hvorfor ville du opdatere dit videokorts bios ? (det lyder meget underligt i mine ører)
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 21:45 #7
har aldrig set dette gjort på en laptop, og har da arbejedet med et par stykker.

Fejlen ligger efter min menin i, at du har brugt en helt forkert BIOS til et desktop 4200 kort.

Din chip er død hvis jeg skal gætte. Kortet er integreret og kan derfor ikke skiftes ud som med et modulært. Du kan være uheldig bundkortet er dødt
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2006 - 21:49 #8
Jeg har aldrig prøvet at redde en VideoBIOS, men en bundkortBIOS er lykkedes med en batfil.
Huset >> Mener du det er umuligt?
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 21:58 #9
Fromsej>

Ja :D
Har aldrig set nogen flashe en laptop BIOS, og slet ikke videokortet, og så dertil et onboard :D
Avatar billede screem_brille Novice
25. januar 2006 - 22:01 #10
huset jeg har nu opdateret BIOS på bærbare (for at få understøttelse af større diske), men aldrig grafikkortet, og har lidt svært ved at se hvorfor man skulle opdatere det
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 22:04 #11
Kommentar: screem_brille

Det var også min pointe. Selvfølgelig kan den alm. BIOS opdateres
Avatar billede screem_brille Novice
25. januar 2006 - 22:06 #12
kunne nu godt tænke mig at vide hvad der fik spørger til at prøve i første omgang  ?
Avatar billede motz2405 Nybegynder
25. januar 2006 - 22:18 #13
fordi der lå en video bios opdatering inde på dells hjemmeside til kortet. Er i sikre på at videokortet sidder på bundkortet?
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 22:20 #14
G04200 er ikke discret så ja det er integreret på bundkortet. Alt med BIOS opdateringer til skal ikke opdateres *G*

Når maskinen virker som den skal, hvorfor så opdatere
Avatar billede motz2405 Nybegynder
25. januar 2006 - 22:23 #15
fromsej -> der ligger en ældre .exe udgave til floppy disk inde på dells side. Hvordan gør jeg det med autoexec.bat filen, hvis det var en mulighed
Avatar billede fromsej Praktikant
25. januar 2006 - 22:28 #16
Kan du ikke give mig et direkte link, så skal jeg kigge på det.
Den exefil, flasher vel ikke direkte, der skal en BIN eller ROM fil til også, vil jeg tro.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 10:10 #18
Nu har jeg hentet programmet, og lavet disketten.
For mig at se skal du bare boote på disketten, så bliver grafikkortbios flashet, hvis ellers det vil virke, forudsætningen er at du diskette er First Boot Device, hvis det er CDR, så skal du lave en bootable CD med programmerne på, det kan Nero i hvert fald klare ud fra disketten.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 16:19 #19
Det lyder godt. Men har du bare lavet disketten ud fra exe filen? Eller hvordan.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 16:27 #20
Du skal selvfølgelig nok få nogen point.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 16:35 #21
Det mærkelige er bare, at når jeg tænder den sker der slet ikke noget andet at Cdr spinner op og lampen lyser. Der er slet ingen aktivitet på HD. Så hvorfor skulle den kunne flashe så? Jeg ville da formode at den ville begynde at læse windows ind selvom grafikkortet ikke virker.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 16:45 #22
Ja, det frygtede jeg lidt.
Når du har hentet exefilen, dobbletklik på den med en diskette i drevet, det går jeg ud fra du har gjort.
Start dit brænderprogram, brænd en boot CD ved at vise brænderprogrammet at den skal finde bootimage på diskettedrevet.
Når det er overstået, boot på CD og kryds fingre, det er nok sidste chance, desværre.

Fred være med point, Kenp jamrer alligevel over at han er 8.000 efter mig. ;-)
Avatar billede huset Praktikant
26. januar 2006 - 16:46 #23
"Fred være med point, Kenp jamrer alligevel over at han er 8.000 efter mig. ;-)"

Ja, han tror de kan veksles, og ombyttes til hardware. Skide sjællænder *G*
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2006 - 17:58 #24
hvor mange point skal fromsej have ?? så skal jeg sørge for at han får dem.

Huset -> ja det kan de da også... jeg kan jo bruge point til at få hardware fra dig og fromsej *GH*
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 19:04 #25
Tak for hjælpen. Fromsej skal have 199 point ;-)

Nej I kan vel deles. Det er vist meget fair
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 19:07 #26
Kom det til at virke?
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 19:10 #27
Har ikke prøvet endnu. Jeg har tre bærbare. To uden diskettedrev. En med, men der er ingen brænder. dooh
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 19:11 #28
Så jeg skal vist lige ned til en kammi og have den cd ordnet.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. januar 2006 - 19:12 #29
OK, vi krydser fingre imens.*S*
Avatar billede motz2405 Nybegynder
26. januar 2006 - 19:30 #30
Ja. Det kunne da være alt for vildt, hvis det spiller.
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2006 - 22:19 #31