Avatar billede kemiskdild Nybegynder
27. januar 2006 - 21:30 Der er 37 kommentarer og
3 løsninger

Intet skærmsignal! Splinter ny comp. HJÆLP!

Har lige købt alle delene til min computer. Har samlet den og sat tingene på plads som anvist.

Ved start up starter blæseren på strømforsyning, på CPU og på grafikkortet. Harddisken kører, og Dual DVD drevet lyser og kører.

Men der er intet signal til skærmen.

Jeg har tjekket for begge udgange på grafikkortet.

Har tjekket om GFX kortet sidder ordentligt i.

Jeg har prøvet men en anden skærm.

Der er intet ekstra strøm til GFX kortet.

Jeg har prøvet at "pille" alt ud fra strømforsyningen på nær Bundkort og harddisk.

Hjælp! Vil give 200 point til den der løser problemet endnu flere hvis det er nødvendigt!

Hilsen Chris

ps. Hvis det ikke kan løses selv, hvor finder jeg så en "forhandler" eller "Reperatør" som kan fixe computeren for mig....???

På forhånd tak
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
27. januar 2006 - 21:38 #1
Hardware:

Bundkort: MSI 945P Platinum

Processor: Pentium 4 650 3.4 ghz. 2mb L2 cache boxed

Ram: Performance A-Data 533 mhz Dual Channel 2GB

HDD: 1 stk Western Digital Caviar SE16 WD2500KS 250 gb serial ata II = 500 GB

GFX: Club 3D Ati Radeon x1600 XT  256 mb ram

DVD: LiteOn SOHW-1653S (Sort) DVD-RW dual layer + og – format

PSU: NorthQ 4775-500s ultra silent

Kabinet: codegen c-6066
Avatar billede arbogast Nybegynder
27. januar 2006 - 22:06 #2
Det er en idé at prøve et andet grafikkort - du kender forhåbentlig en eller anden med en fungerende PC, hvis gfx-kort du kan låne for en kort bemærkning.
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
27. januar 2006 - 22:32 #3
Virker desværre ikke..... Det "ny" grafikkorts blæser kører----> Men stadig sort skærmbillede... :(
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2006 - 23:21 #4
så prøv dit  eget kort i vennens maskine. på eget ansvar natulivis
Avatar billede c-holst Novice
27. januar 2006 - 23:29 #5
kunne man forestille sig, at du mangler at montere et 4 pins strømstik på bundkortet(dette er noget jeg har set i en anden tråd, så spørg ikke for meget ind)
http://www.eksperten.dk/spm/683308
Avatar billede donby Nybegynder
27. januar 2006 - 23:42 #6
er det 12v du mener med 4 pin?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. januar 2006 - 00:42 #7
Du er helt sikker på at bundkortet er korrekt skruet i kabinettet, ellers er resultatet nemlig, at den ikke vil starte på grund af kortslutning af banerne  på bagsiden til stel.
Avatar billede stiff-meister Nybegynder
28. januar 2006 - 10:51 #8
Hvis ikke det er dit 4 pins connecter stik fra strømforsyningen, kan det kun være noget i vejen med grafikkortet eller som de andre siger bundkortet.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2006 - 11:09 #9
Forstod du dragonknight rigtigt? Det handler om afstandsstykkerne, som forhindrer,
at bundkortet berører kabinettet. Bare der mangler 1 går det galt.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
28. januar 2006 - 13:38 #10
du ER sikker på skærmen ikke er defekt, ikke?
Avatar billede donby Nybegynder
28. januar 2006 - 13:42 #11
mads-3 > læs spørgsmålet inden du svarer. der er prøvet med en anden skærm
Avatar billede mads-3 Nybegynder
28. januar 2006 - 13:43 #12
nåh.. jeg havde bare læst det igennem... så har jeg bare overset det :/ lol jeg plejer nemlig ikke at læse det ordentligt, så ville gøre en undtagelse denne gang.. men den gik åbenbart ikke
Avatar billede donby Nybegynder
28. januar 2006 - 13:45 #13
ellers godt forsøgt he he
Avatar billede rajensen Nybegynder
28. januar 2006 - 17:53 #14
Hej Kemiskdild
Bare en tanke, nu det andres fremragende foreslag ikke har afhjulpet dit problem.
Er du sikker på at du ikke skal fortælle din BIOS, at det bruge dit grafikkort?
Kender ikke dit bundkort, med kunne jo være at det var der hunden lå begravet!
Avatar billede donby Nybegynder
28. januar 2006 - 18:58 #15
hvordan skal han komme ind i bios uden signal på skærmen?
Avatar billede c-holst Novice
28. januar 2006 - 19:20 #16
gentager lige mig selv en gang:-)
så prøv dit  eget kort i vennens maskine. på eget ansvar natulivis
Avatar billede donby Nybegynder
28. januar 2006 - 19:22 #17
c-holst.. jeg har tilfældigvis brugeren her på msn, ved ikke hvorfor han ikke er on-line, men ved han har prøvet kortet i makkerens maskine og det virkede fint :-)
Avatar billede rajensen Nybegynder
28. januar 2006 - 19:23 #18
Det er et rigtig godt spørgsmål!
Hvis ellers at manualen til boardet er skrevet korrekt (Det er så ikke til at vide med et nyt board, når man ikke kan se billedet!), så kunne man jo arbejde blindt! Så håber man bare på at man havner det rigtige steder og de rigtige settings! Jeg siger ikke at det er nemt, men jeg har gjort det før. En bærbar der tiltede i grafikkortet, hvor jeg førsøgte at få "load Fail-save Defaults". Der måtte det gøre i blinde efter manualen.
Hvis der onboard grafikkort på boardet (Kender stadig ikke MB'et), er der jo også den mulighed at fjerne det ekstra grafikkort og muligvis så resette BIOS, for så at bruge on-board kortet.
Fjernet selv engang et Matrox AGP-kort og resultatet var at onboard grafikkortet ikke gav signal. Løsningen var at resette bios!
Da jeg installeret ATi Radeon 7000 AGP-kort, skulle AGP-porten være sat til 1 X, ved installation af driver (hvorfor ved jeg ikke, men det stod i installationsvejledningen).
Bare en tanke: er der installeret operativ system? Ikke at det burde have noget at sige, men der kunne jo mangle en driver til skærmen, hvis den ikke er noget standard.
Underligt er det vel egentlig at der åbenbart er prøvet med andet grafik-kort og problemet er det samme! Der kunne jo også være en fejl i MB'et
Avatar billede c-holst Novice
28. januar 2006 - 20:47 #19
kort sagt prøv at ressette din bios. pil  det lille runde batteri ud natten over, eller brug den dertil indrettede jumper, den finder du i din manual

Donby, så er vi blevet det klogere, og kan konstatere, at der er en fejl i enten MB eller en setting i biosen ikke

man kunne også prøve med en ramblok af gangen/og sikre sig at de er placeret som anvist

sikre sig, at cpu ikke er defekt
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. januar 2006 - 23:22 #20
Jeg finder stadig ikke noget svar på, om bundkortet er monteret korrekt !
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
29. januar 2006 - 12:32 #21
Hey alle sammen!

Undskyld jeg ikke har været online....

Har kæmpet en hel del med det nu her.....

bundkortet er monteret korrekt...

har tjekket gfx kortet i en anden pc, det virker....

rammen er blevet taget ud tjekekt for montering og anbragt en ad gangen og hver for sig... intet virker...
Avatar billede c-holst Novice
29. januar 2006 - 12:53 #22
prøvede du forslaget om at pille batteriet ud natten over for derigennem at loade basisindstillingerne i bios
Avatar billede rajensen Nybegynder
29. januar 2006 - 13:01 #23
Hej Kemiskdild
Hvis bundkortet virker i anden pc, alt andet er monteret korrekt og du har prøvet at nulstille BIOS (Du behøver ikke at lade den stå natten over uden batteri. 10-20 sekunder er mere end rigeligt) Brug jumperen, sæt den over de anviste pin, start maskinen (den lukker selv hurtigt ned igen) sæt jumperen på plads og prøv igen. Bemærk Dragomknights kommentar om korrekt montage af bundkortet! Hvis det ikke afhjælper problemet tyder det jo på at der er en fejl i bundkortet. Hvis du tør tage chancen, ville jeg personligt nok teste med et andet grafikkort. Hvis det heller ikke vil med bundkortet, så er det nok bundkortet der fejler. Der kan jo være sket en samle fejl fra producentens sida af, således at soklen er dårligt loddet eller at der er fejl i selve soklen!
Avatar billede rajensen Nybegynder
29. januar 2006 - 13:02 #24
UPS: "hvis grafikkortet virker i anden pc"
Avatar billede rajensen Nybegynder
29. januar 2006 - 15:41 #25
Ved nærmere eftertanke, tror jeg ikke at det hjælper at fjerne batteriet, for at nulstille BIOS. BIOS er baseret på en EEPROM (Electical Erasable Programable Read Only memory). Den programmers og slettes ved hjælp af UV-lys, dog undtaget er Flash EEProm, hvor man udelukkende bruger en spænding til at slette med. Batteriet hovedfunktion er at huske tiden når computeren er slukket. En dødt batteri på et MB, medfører egentlig bare at tiden er forkert ved opstart.
Avatar billede mads-3 Nybegynder
29. januar 2006 - 17:59 #26
... det er vel ligesom hvis man tager batteriet ud af en mobiltelefon?
Avatar billede mads-3 Nybegynder
29. januar 2006 - 17:59 #27
og sætter det i igen vel at mærke :)
Avatar billede rajensen Nybegynder
29. januar 2006 - 19:45 #28
Ja sådan kan man jo godt se på det :-)
Den glemmer jo heller ikke indstillingerne sådan 1,2,3!
:-)
Men nu ryger tråden vist lidt afsporet :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. januar 2006 - 20:04 #29
Bundkortet er monteret på nogle messingsstudser. Disse messingsstudser skal kun være til stede de steder, hvor der er skruehuller i bundkortet. Er der blot en studs, hvor der ikke er skruehul i bundkortet, kan det medføre, at den ikke vil starte.

De forskellige producenter af bundkort placerer ikke skruehullerne på samme måde. Der er selvfølgelig lavet en standart for hvor skruehullerne skal være placeret, men man anvender ikke altid alle de mulige placeringer af skruehuller, og derfor kan der være forskel på, hvor de studser skal være placeret.

Tæl hvor mange skruer du har skruet i bundkortet, og afmonter derefter bundkortet, og tæl hvor mange messingstudser der er i kabinettet. Er de 2 tal ikke ens, skal du finde ud af hvilken det drejer sig om, og afmontere denne  studs. Du skal nemlig ikke bruge færre skruer end der er messingstudser.
Skruehullerne i bundkortet identificerer du ved at tage en kik på hullet, og er der en sølvfarvet ring omkring et hul på begge sider af bundkortet, så er det er skruehul.
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
29. januar 2006 - 20:19 #30
Hey igen!

Jeg prøver alle jeres forslag igen på tirsdag.... (Også dem der er afprøvet i forvejen! :D)

Så vender jeg tilbage til jer...

Har arbejde fra nu af til tirsdag så har ikke mulighed for at afprøve dem endnu...

Tak for hjælpen so far, virkelig fedt!

tak!

-Chris
Avatar billede c-holst Novice
30. januar 2006 - 09:21 #31
Du kan jo også samle computeren udenfor kabinettet, så er der i hvertfald ingen kortslutniger
Avatar billede mads-3 Nybegynder
30. januar 2006 - 19:19 #32
... hvis det er pga strømmen kan han da bare tage strømforsyning ud, og trykke på tænd sluk for at få den afladet
og så gå hen og røre ved en radiator..
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2006 - 19:26 #33
Du blev tidligere spurgt (27/01-2006 23:29:06)om du havde monteret stikket på 12 volt har du det? fjern strømmen til disken det er ikke interessant før computeren kører
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
31. januar 2006 - 14:38 #34
Der er ikke et 4-pin stik på bundkortet.... Men derimod et 8-pin stik.... ?????

Fra strømforsyningen (har 2 forskellige!!!) er der kun et 4-pin og intet 8 pin. Gældende for begge strømforsyninger.....
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
31. januar 2006 - 15:05 #35
Hehe! Takker alle sammen! Lortet virker sgu! :D

4 pin stikket fra strømforsyningen passede ned i 8 pin stikket på bundkortet..... Det medførte at CPU'en fik nok strøm (Tror jeg! :D) og derefter at skærmbilledet dukkede frem ved opstart....! :D

Så nu er jeg pt igang med BIOS set up... :D

Tak for alle jeres forslag, fandme lækkert der er så mange der gerne vil hjælpe!

Ved ikke lige helt hvad jeg gør med tildeling af point???!
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 19:09 #36
"Ved ikke lige helt hvad jeg gør med tildeling af point???!" >>>Dem der hjalp dig beder du ligge et svar
Avatar billede kemiskdild Nybegynder
31. januar 2006 - 19:41 #37
hehe... guys lidt svært at bestemme hvem der fik den afgørende betydning for løsningen af mit problem...

Dem der synes de har hjulpet mig (!) skriver lige et svar så jeg ka gi point... :D

Måske drem der hentydede til 4 pin strømmen... Det var løsnignen...

Endnu engang tak for al jeres hjælp super lækkert og værdifuldt!!!

Tak*1000000! ;)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2006 - 17:01 #38
Avatar billede c-holst Novice
03. februar 2006 - 09:28 #39
hvis du mener jeg har vfæret til noget hjælp...kan ikke lige ennemskue helt hvad der hjalp
Avatar billede stiff-meister Nybegynder
03. februar 2006 - 14:28 #40
Så vidt jeg kan huske sagde jeg i starten at der skulle bruges en 4 pins connecter -

28/01-2006 10:51:16 Hvis ikke det er dit 4 pins connecter stik fra strømforsyningen

Så jeg var der også i starten til at svare!!