Avatar billede fjelle123 Nybegynder
28. januar 2006 - 12:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

internet bliver langsomt på bærbar når man taget strømmen fra?

Jeg har 2 stk HP pavilion ZE4900 der er sat op til en trådløs topcom skyracer wbr611 router,

Problemet er når jeg tager strømmen fra computeren bliver internettet enormt langsomt, men lige så snart jeg sætter strøm til igen går det hurtigt, hvad kan der være galt, alle drivere er opdateret ?  ? hilfe.

takker
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2006 - 12:31 #1
Det er fordi dit netkort automatisk sætter hastigheden ned for at spare på strømmen.
Det er helt nomalt. Men du kan selvfølgelig sætte netkortet til at køre fuld power hele tiden.

Egenskaber for trådløs forbindelse - klik på konfigurer - advanced - sæt "Ad Hoc Transmit Power" + Power Management til højere end "Lowest" - f.eks. midt i mellem.

Sæt endelig ikke til Highest da det æder batteritid i stor stil!
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
28. januar 2006 - 12:41 #2
Jeg syntes det er fantastisk hurtigt svar og så virker det ovenikøbet... hvor faen skulle man vide sådan noget fra...
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2006 - 12:56 #3
hæhæ - jeg rodede selv med det et godt stykke tid, derfor ;)

Tak for point!
Avatar billede streetboy Nybegynder
28. januar 2006 - 23:08 #4
Hej ;0)

Har du ikke også bemærket at at skærmen taber contrast, når fx strømmen tages fra
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. januar 2006 - 23:28 #5
Også for at spare strøm - du kan dog selv give mere kontrast :)
Avatar billede fjelle123 Nybegynder
29. januar 2006 - 05:46 #6
jo men at skærmen mister contrast giver jo mening, (er det ikke mere baggrundslys den mister.

men at den mister så meget kraft på netkortet at den ikke engang kan gå på www.microsoft.com så er det da helt vandvittigt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. januar 2006 - 11:22 #7
jep!