Avatar billede hexya Nybegynder
29. januar 2006 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gratis download af Mozart hos DR lyder af ht

Hej,

I anledning af Mozart 250 års dagen tilbyder DR gratis download af flere Mozart-symfonier, som de frigiver med et par dages mellemrum.
Indtil videre kan man downloade "Symfoni nr. 41, C-dur, KV 551, Jupiter".
http://www.dr.dk/P2/Mozart250/download/20060116141826.htm

Den kan hentes i to kvaliteter God (192kbs)og Ekstra God (256kbs). Men de lyder lige dårligt.
I transienterne fra omkring ca 7KHz> (gætter jeg) lyder det nærmest som om kvaliteten er 32kbs eller deromkring :)

Er det mit anlæg, mine ører eller DR's evner til at rippe en CD den er gal med?

PS. for at kunne bedømme det skal I nok ikke afspille det over nogen alt for billige pc-højttalere, og det skal nok heller ikke
være første gang I hører klassisk musik.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2006 - 15:49 #1
Jeg har lige hentet og har ikke noget at beklage mig over, lyder flot !!! Bruger Winamp. Har også prøvet Mediaplayer også OK. Prøv at hente en gang til
29. januar 2006 - 17:28 #2
... nu er jeg heller ikke vant til den 'slags' musik og ka' dermed ikke bedømme, men ka' bekræfte fra DR at "God (192kbs)og Ekstra God (256kbs)" er som de siger...
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 13:25 #3
Tak fordi I gad prøve.
Man (jeg) kan tydeligt høre forvrængningen, hvis jeg booster EQ'en fra 8KHz og opefter.
Der er heller ikke noget galt med den download af symfoni nr. 34 som er blevet gjort tilgængelig fra og med i dag.
Har mailet til DR, så må vi se, hvad der kommer ud af det.
23. februar 2006 - 08:37 #4
Blev du klogere ?