Avatar billede wert Nybegynder
30. januar 2006 - 15:36 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Vudering af bærbar

Acer Travelmate 2003LM
15" XGA TFT LCD Skærm
Intel Celeron 2,8GHz processor
ATI Radeon 9000 IGP Grafikkort
512 DDR333 SDRAM
40GB Ultra ATA/100 HDD
DVD Dual Drive / Brænder

Hvad er jeres vudering af den computer?
Hvad kan den bruges til? kan den bruges til CS, Need for speed, photoshop CS osv?

Budet er nu på 2200,- for den, og hvad vil i mene det højeste skal være for den, hvis den altså er god nok til det jeg skal bruge den til.
Avatar billede wert Nybegynder
30. januar 2006 - 15:46 #1
Den er forresten 1½ år gammel.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
30. januar 2006 - 16:01 #2
Jeg synes at sådan en computer vil jeg måske godt give op til 2500,00 DKK + fragt for... hvis den er pæn og velligeholdt!
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 16:03 #3
Prisen er god det eneste minus synes jeg er Harddisken, hvis du kan leve med det så synes jeg at den passer perfekt .. :D
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 16:41 #4
Vi kan jo starte en auktion herinde - jeg vil sige mindst 3000kr værd :^)
Men om grafikkortet er kraftigt nok til Need For Speed ved jeg ikke.
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 17:18 #5
Håber vi får opfølgning på hvordan auktionen gik?
Avatar billede huset Praktikant
30. januar 2006 - 18:22 #6
Maskinen er ikke pengene værd.

For det første er den baseret på en desktop CPU og ikke en mobil processor!

For det andet er ATI Radeon 9000 IGP Grafikkort intet bevendt når du snakker om CS, Need for speed, photoshop CS. Det vil aldrig fungerer.

Skulle jeg prissætte den maskine, så vil jeg sige 1500 - 2000 kr og ikke en fis mere.

Batterilivetiden er MAX 1 1/2 time, og når du yderlige belaster den med spil, så træk mere af!

//administrator på www.laptopworld.dk
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 18:22 #7
jeg vil også sige omkring 3000kr.
Avatar billede huset Praktikant
30. januar 2006 - 18:23 #8
Kommentar: hexya
30/01-2006 16:41:28 --> er du joakim von and? Det er jo totalt spild af penge.

Svar: fazli
30/01-2006 16:03:39 --> den vil ikke kunne klare opretters opgaver overhovedet
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 20:07 #9
2500 kr. max!!!
Den vil lige netop kunne klare CS 1.6 og Photoshop men så heller ikke mere.
Need for speed vil ikke kunne køre flydende på den!
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 21:18 #10
Huset> Der er vel stort set ikke anden forskel på en desktop-CPU og en -mobil at desktoppen er kraftigere på bekostning af strøm og varme.

Hvis du kan skaffe mig 5 maskiner med den konfig eller tilsvarende til 2000/stk så køber jeg dem på stedet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 21:54 #11
En konfiguration er een ting - en anden er den grundlæggende teknologi, som - så vidt jeg kan bedømme på den bærbare spørger kigger på - er totalt outdatet.

Celeron 2.8 - tjah... husk ørepropper inden du sætter maskinen til at arbejde med noget andet end Word og Outlook og i den dur....
Lille harddisk med langom overførselshastigheder - er 100% sikkert en 4200 rpm disk.
Gammelt chipsæt der ikke er blandt de kraftigste = kan betyde ustabil ydelse.
Radeon 9000 IGP = Integrated Graphics Processor = den snupper ram fra syatemet, hvilket vil sige at man faktisk ikke har 512 Mb til rådighed alligevel + 3D ydelsen er på et absolut minimum.

"DVD Dual Drive / Brænder" Ja det er et Combo drev - DVD drev og CD brænder - ok til de fleste, men nok ikke særligt hurtigt.
Avatar billede mrrius Nybegynder
31. januar 2006 - 01:21 #12
Den er til kontor brug , surfing, men ikke til spil. Celeron cpu, er kun til kontor brug. det er godtnok en hurtig celeron, men ...

Her er en link til nogenlunde den du skriver om: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=112094

Så kan du sammenligne.
Avatar billede huset Praktikant
31. januar 2006 - 08:07 #13
Du har meget at lære om det område kan jeg se.
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 08:46 #14
Har opretter mere brug for support eller kan tråden lukkes?
Avatar billede hexya Nybegynder
17. februar 2006 - 14:57 #15
Huset> Jeg har meget at lære om alt ;) Vidste fx ikke at IGP stod for Integrated... så mit bud på fem tilsvarende maskiner er er faldet til 1700kr/stk :^)

Laptopworld - virkelig informativt og fint site, som ville være et verdensklasse-site, hvis du samlede CPU'er og GPU'er op i tabeller (udgivelsesår, kaldenavn, specs, mm).

Forstår dog ikke helt din afsluttende bemærkning "Hovedparten ligger på en opløsning på enten 1024x768 eller 1280x1024."
http://www.laptopworld.dk/index.php?id=98
...1280x1024 - på bærbare?
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2006 - 16:55 #16
Du er velkommen til at sætte dem op :D

Tak for flot omtale
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:46 #17
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!