Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 15:38 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Ny bærbar

Hej.
Jeg er på udkig efter en bærbar, da den stationære fylder for meget.
Mine krav er at den skal kunne spille WoW tilfredstillende.
Behøver ikke være brænder eller andet gejl i.
Prisen skal dog også være rimelig. dvs havde forestillet mig noget til max 8k gerne mindre hvis det overhovedet er muligt.
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 15:47 #1
http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/nb_performance?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Her er nogle til dine behov.. :D håber du kan bruge det til noget.. :D
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 15:52 #2
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177339 <----- også et godt bud.. :D
Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 16:06 #3
Hvad med nogle af dem på www.computercity.dk ?
Der er et par stykker til 8k
Jeg kan nemlig nok få lidt rabat der :)
Men er det noget værd til de penge?
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 16:14 #4
Efter hvad jeg kan se er :

http://www.computercity.dk/

et godt sted at købe især hvis du har rabat.. :D
Jeg vil anbefale den..  men du skal bare vide at du skal mindst have 512 mb ram for at spille WOW... ;D
Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 16:18 #5
yep.. i know... men hvad med de grafikkort der er i dem til 8k.. er de noget værd til spil?
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 16:22 #6
du skal have min. 128 mb grafik hvis du skal spille WOW... så burde de køre.. hvis du kan se en med 256mb så vil WOW se fantastisk ud i den.. hehe.. :D
Avatar billede fazli Nybegynder
30. januar 2006 - 16:31 #7
Er du der?
Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 16:38 #8
yeps...
men fik ikke rigtig svar på om nogle af dem til 8k havde kraft til at spille.. der er jo en af dem til 8k der har 1024 mbram.
Kan det grafikkort klare det?
Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 16:40 #9
zepto.dk kan man  jo bygge sin egen. men ved ikke rigtig hvad jeg for et grafikkort og hvilken processor jeg skal putte i den, for at få mest for pengene og den stadig kan spille, uden at den koster en bondegård :D
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 17:12 #10
Jeg kan ikke se at computercity har en blærbar med dedikeret grakort til under 8000kr. Gider I smide et link?
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 17:15 #11
Den billigste jeg kan se de har koster 10000kr og det er altså langt mere end man behøver at betale for en blærbar med ordenligt grafikkort (læs minimum Radeon 9700 m 128mb)
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK35218&sName=Computer+-+Laptop
Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 17:16 #12
Hvad vil det sige at det er dedikeret?
her er de bærbarer de har: http://www.computercity.dk/Product/Section.aspx?id=328
Avatar billede t-m-s Nybegynder
30. januar 2006 - 17:25 #13
Hvis de 10k er langt mere end hvad man behøver at betale, hvor får man så en der er til at betale med et ordenligt grafikkort?
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 17:41 #14
... dedikeret grafikkort vil grundlæggende sige et grafikkort som ikke nasser på computerens ram.
...også via det link jeg kom frem til den som jeg har vist dig til 9999kr

Her en med samme grafikkort som den hos CC til 10k
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177340

Og her listen over alle med Radeon X700 grafikkort
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?Sort=Price&Gallery=false&Page=1&ID=48&Parent=&Lastdays=&Soegeord=&Producent=0&Line=&Model=&Accessory=&AccessoryTo=&Review=&Max=&Rating=0&Type=&Value=&Bundle=&Trueval402=197999&Equal100=117724&Sorted11=&Sorted49=&Equal7=&Sorted56=&True10028=&Direction24=2&Direction18=2&Direction11=2&Direction15=2&Direction49=2&Direction56=2&Direction611=2&Direction150=2&Direction157=0&Sorted15=&Sorted150=&Sorted157=&Equal38=&Sorted24=&Sorted18=&True402=&Sorted611=&Trueval6342=114681&Trueval6286=42484&Trueval10028=96147&True6342=&True6286=&x=37&y=10

Hvilken processor (CPU) som er den bedste ved jeg ikke. Hvilken Skærmstørrelse/skærmopløsning som kan køre med hvilke spil ved jeg heller ikke (opret evt nyt spørgsmål).
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 20:20 #15
"Kommentar: t-m-s
30/01-2006 17:25:14 Hvis de 10k er langt mere end hvad man behøver at betale, hvor får man så en der er til at betale med et ordenligt grafikkort?"

Det kan sagtens fås!
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177340 - ok maskine der har det hele - næsten :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 20:21 #16
Svar - hvis det kunne bruges.
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 21:06 #17
JohnSteigers> ja undskyld mig, men jeg forstår ikke helt, hvorfor du lægger samme link, som jeg har lagt i forevejen?

...men du kunne måske hjælpe manden med at uddybe hvilken CPU, der er bedst samt hvilken skærmstørrelse/skærmopløsning som kan køre med hvilke spil. Det kunne jeg nemlig også godt tænke mig at vide.
Avatar billede hexya Nybegynder
30. januar 2006 - 21:09 #18
Lægger dette som svar - hvis du mener jeg har været behjælpelig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2006 - 21:44 #19
hexya> det er et uheld! Havde ellers kigget dine links - beklager :)
(du lagde en kommentar - ikke et svar kl. 21:09:01)

Hvad mener du med "hvilken skærmstørrelse/skærmopløsning som kan køre med hvilke spil" ???

Skærme på bærbare er konfigureret til ean fast opløsning - og denne http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177340 - kører 1024*768 hvilket faktisk er opløsningen på 75% af de bærbares skærme der er på markedet idag.

Så spil skal køres i 1024*768 - med mimdre man bruger ekstern skærm der understøtter opløsninger over 1024*768.

Cpu i en bærbar skal være Pentium (altså Centrino teknologi) eller AMD Turion.
Disse cpu´er udmærker sig ved at være støjsvage og batteribesparende + de yder langt bedre pr. MHz i forhold til f.eks. P4.

Huset herfra eksperten har lavet en købeguide til bærbare til hjælp for dem der skal bruge ekstra hjælp til at finde ud af hvad det hele betyder: http://www.laptopworld.dk/index.php?id=22
Avatar billede hexya Nybegynder
17. februar 2006 - 14:31 #20
Svar

John> Alt forladt :) Det kan jo sagtens gå lidt for stærkt - som det jo med al tydelighed fremgår af mit ikke-svar. Tak for henvisningen :^)

Og tak for henvisning til laptopworld. Den gjorde mig lidt klogere på CPU'en. Men ikke så meget på spil/skærmopløsningen. Mener at have læst (et sted?) at ikke alle spil understøtter alle opløsninger - og der findes jo efterhånden et hav af opløsninger på blærbare.