Avatar billede rajensen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er sata 3Gb/s = satall?

Jeg har lige et spørgsmål til dem der har fulgt mere med end mig selv.
Gigabyte skriver om deres bundkort: SATA 3 Gb/s. Hvis man så læser i manualen bliver der fx. skrevet hvor de fire stik er placeret: SATAII0_1 & 2_3.
Bundkortet skulle gerne have 4 SATA-stik.
Nu er spørgsmålet så: Er SATA 3Gb/s lig med, at man bruger SATAII hardiske? Og så er SATAI = de drev der beskrives som SATA-150?
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 17:23 #1
ja det er korrekt
Avatar billede rajensen Nybegynder
30. januar 2006 - 17:26 #2
Det var godt nok hurtigt ;-)
Jeg takker mange gange.
Der er nu så kedeligt at bestille det forkerte hjem ;-)
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 17:27 #3
du bør dog alligevel bestillle en SATAII disk da den er bagud kompatibel, og der er ingen grund til ikke at købe den hurtigste når du alligevel skal købe en ny ;)
Avatar billede rajensen Nybegynder
30. januar 2006 - 18:08 #4
Ok Jeg sidder og lurer inde på www.itbutikken.dk og det er lettere forvirrnde for de kalder det for SATA-300. Harddisken er fundet på EDBpriser.dk og der valgte jeg SATAII interface. Så jeg formoder at SATAII er det samme som SATA-300?! Betegnelsen SATA-300 går igen under specifikationer på HD'en. Ellers er der ikke rigtig logik galskaben :-)
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 18:15 #5
det er korrekt formodet, men det betyder intet i prksis der er ingen diske (Selv de hurtigste SCSI diske leverer ikke i nærheden af 150Mb pr sek) og SATA er IKKE hurtigere)
Avatar billede rajensen Nybegynder
30. januar 2006 - 18:23 #6
OK..Tak for det.
Så tror jeg godt at jeg tør trykke på Ordre..køb..go-go
Og aflevere lige inden for en time..Tak :-)
Du har været til stor hjælp Screem Brille..Jeg tror lige jeg må give dig lidt karma-bedømmelse ;-)