Avatar billede lightdesigner Nybegynder
30. januar 2006 - 20:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

menu i tabel

Hey derude
sidder og prøver at indsætte min menu i en tabel men den vil ikke jeg har søgt hjælp herinde og kan konkludere at det er noget med position:absolute at gøre men fatter det ikke rigtig...

her er koden og det er der hvor jeg har forsøgt at sætte javascript ind jeg gerne vil have menuen.

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>test</title>
</head>
<body>
<div align="center">
    <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="795" height="400">
        <tr>
            <td width="795" height="400" valign="top">
              <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="795" height="56">
                    <tr>
                    <td width="100%" height="100%"></td>
                </tr>
            </table>
            <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%">
                    <tr>
                        <td height="27" width="100%" valign="top">
                        <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="100%">
                    <tr>
                        <td height="100%" width="100%">
        <script language="javascript" src="sniffer.js"></script>
        <script language="javascript1.2" src="custom.js"></script>
        <script language="javascript1.2" src="style.js"></script>
        <script language="javascript1.2" src="menu.js"></script>
    </tr></table></td></tr></table>
            <table cellpadding="0" cellspacing="0" width="100%" height="100%">
                <tr>
                    <td height="100%" width="100%" valign="top">
            <IFRAME name=main frameBorder=0 width="100%" height="78%" scrolling="ifneeded" src="center.htm"></IFRAME>
                </tr>
            </table>
            </td>
        </tr>
    </table>
</div></body></html>
Avatar billede roenving Novice
31. januar 2006 - 14:42 #1
-- uden at kende menuen er det ikke muligt at hjælpe dig ...

-- og det er slet ikke usandsynligt, at det er noget med absolut positionering, men det er til at omgå, hvis ikke objekterne skabes som direkte børn af dokument-objektet !-)
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
01. februar 2006 - 08:49 #2
Hejsa roenvig

den fil der hedder custom.js er den fil der rettes for at lave forskeldige menu punkter jeg regner med at det er den fil du gerne vil se...
koden er:

if (!exclude) {

var menuALIGN = "center";    // alignment
var absLEFT =     0;        // absolute left or right position (if not center)
var absTOP =     0;         // absolute top position

var staticMENU = false;        // static positioning mode (not Opera 5)

var stretchMENU = true;        // show empty cells
var showBORDERS = true;        // show empty cell borders

var baseHREF =    "";            // base path to .js and image files
var zORDER =     100;        // base z-order of nav structure (not ns4)

var mCOLOR =     "#808080";    // main nav cell color
var rCOLOR =     "#C0C0C0";    // main nav cell rollover color
var keepLIT =    true;        // keep rollover color when browsing menu
var bSIZE =     1;        // main nav border size
var bCOLOR =     "Black"            // main nav border color
var aLINK =     "white";    // main nav link color
var aHOVER =     "";        // main nav link hover-color (not ns4)
var aDEC =     "none";        // main nav link decoration
var fFONT =     "arial";    // main nav font face
var fSIZE =     13;        // main nav font size (pixels)
var fWEIGHT =     "bold"        // main nav font weight
var tINDENT =     7;        // main nav text indent (if text is left or right aligned)
var vPADDING =     5;        // main nav vertical cell padding
var vtOFFSET =     0;        // main nav vertical text offset (+/- pixels from middle)

var vOFFSET =     -5;        // shift the submenus vertically
var hOFFSET =     4;        // shift the submenus horizontally

var smCOLOR =     "#C0C0C0";    // submenu cell color
var srCOLOR =     "#808080";    // submenu cell rollover color
var sbSIZE =     1;        // submenu border size
var sbCOLOR =     "black"            // submenu border color
var saLINK =     "black";    // submenu link color
var saHOVER =     "white";    // submenu link hover-color (not ns4)
var saDEC =     "none";        // submenu link decoration
var sfFONT =     "comic sans ms";// submenu font face
var sfSIZE =     13;        // submenu font size (pixels)
var sfWEIGHT =     "normal"    // submenu font weight
var stINDENT =     5;        // submenu text indent (if text is left or right aligned)
var svPADDING = 3;        // submenu vertical cell padding
var svtOFFSET = 0;        // submenu vertical text offset (+/- pixels from middle)

var shSIZE =    2;        // submenu drop shadow size
var shCOLOR =    "#cccccc";    // submenu drop shadow color
var shOPACITY = 45;        // submenu drop shadow opacity (not ns4 or Opera 5)

//** LINKS ***********************************************************

// add main link item ("url","Link name",width,"text-alignment","target")
// define submenu properties (width,"align to edge","text-alignment")

addMainItem("","orkestre",100,"center","_self");

    defineSubmenuProperties(200,"left","left");

    addSubmenuItem("","wasteland","Tekst");
    addSubmenuItem("","Danni Mikkelsen med band","Tekst");
    addSubmenuItem("","Dakota","Tekst");
    addSubmenuItem("","The all mighty heartstoppers","Tekst");

addMainItem("","Studie",100,"center","Tekst");

    defineSubmenuProperties(160,"right","left");

    addSubmenuItem("","Om studie","Tekst");
    addSubmenuItem("","Lydproduktion / speak","Tekst");
    addSubmenuItem("","Polterabend","Tekst");
    addSubmenuItem("","Teknik","Tekst");
    addSubmenuItem("","Billeder","Tekst");

addMainItem("","Undervisning",100,"center","Tekst");

    defineSubmenuProperties(140,"right","left");

    addSubmenuItem("","Sang","Tekst");
    addSubmenuItem("","Guitar","Tekst");
    addSubmenuItem("","Trommer","Tekst");
    addSubmenuItem("","Billeder","Tekst");

addMainItem("","Gæstebog",100,"center","_new");

addMainItem("","Booking / kontakt",130,"center","Tekst");

addMainItem("","Links",100,"center","Tekst");

}
Avatar billede roenving Novice
01. februar 2006 - 12:57 #3
-- kan du ikke fortælle hvilken menu, det er ?-)

-- for det er faktisk den kode, der aktelt danner menuen, det er nødvendigt at kigge nærmere på !-)

-- og så er der vel ingen grund til at lægge den her, når jeg bare kan hente den et eller andet sted !o]
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
02. februar 2006 - 09:13 #4
Jeg kan faktisk ikke huske hvad den hedder eller hvor jeg har fået den fra da det er en jeg har haft til at ligge længe men jeg har zippet hele menuen og lagt den op her.
http://www.thedusty4.dk/jsmenu/menu.zip
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
07. februar 2006 - 01:54 #5
fandt svaret... brugte position:absolute;
lukker igen