Avatar billede andjak Nybegynder
31. januar 2006 - 16:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! Mus fryser efter ca. 10 sekunder

Min mus fryser efter ca. 10 sekunder. Herefter er jeg nød til at klikke en gang før jeg igen kan benytte musen.
Musen er en "Optisk Logitech Cordless Click! -mus" og jeg benytter XP.
Jeg vil tro at der er for at spare batteri, men jeg ønsker alligevel at slå denne funktion fra da det er voldsomt irriternede.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. januar 2006 - 19:04 #1
Hvis du ikke kan gøre dette via driveren er jeg bange for at det er umuligt. Check mulighederne i kontrolpanelet under mus.
Avatar billede zuljin- Nybegynder
31. januar 2006 - 20:37 #2
Stortset alle Logitechs trådløse muse, bortset fra de dedikerede gamermuse, er lavet med en spare funktion som gør at de går i standby efter 5 sekunder uden brug. At det så er 10 sekunder hos dig, ved jeg ikke.. måske har du en ældre trådløs mus, hvor de måske har kørt med nogle andre standarder. Men ihvertfald logitech muse som mx500,mx300 etc. har det der standby.

Det burde dog ikke kræve at du skal klikke for at benytte musen igen. Sikker på at der er fin forbindelse mellem mus og modtager? Hvis du bruger mange af dine USB stik, kan dette have noget at sige. På nogle bundkort er der ikke delt særlig meget strøm ud til de enkelte usbporte. Så hvis du fx i forvejen har et keyboard, en extern harddisk(usbnøgle) og så din mus tilsluttet til usb, så kan det godt være der at problemet er. Dette kan forårsage at din modtager får et ringere signal igennem.
Avatar billede andjak Nybegynder
01. februar 2006 - 09:17 #3
hottadpole >> Jeg har opdateret driveren og man kan ikke ændre disse indstillinger under kontrolpanel.
Avatar billede andjak Nybegynder
01. februar 2006 - 09:21 #4
zuljin- >> Tak for dine bud på hvad det kan være. Men min mus er ikke så gammel igen (ca. 3 mdr.) Det ville være fint nok hvis den bare gik i standby og blev aktiv igen når man flyttede musen. Men det er lidt træls at man skal klikke hver gang den har ligget lidt.
Der er fin forbindelse mellem mus og modtager og jeg har ikke "overbelastet" mine usb-porte.
Avatar billede andjak Nybegynder
20. februar 2006 - 10:16 #5
Lukker