Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2006 - 11:09 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Log på anden computer med andet brugernavn via MMC

Hvordan kan man logge på anden computer med andet brugernavn via MMC (log on as)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2006 - 11:31 #1
MMC er ikke en fjern administrations consol, men en lokal administrations konsol. Du kan bruge VNC, Dameware PCAnyware, Fjernskrivebord til at logge på en anden maskine og så åbne mmc på den maskine
Avatar billede pzycho Nybegynder
02. februar 2006 - 11:33 #2
Hvis du skal administrere en anden maskine via mmc, kan du køre en "net use \\fjerncomputer\ipc$ /user:brugernavnPåAndenComputer passwordTilKonto" uden " fra commandoprompten
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2006 - 13:23 #3
pzycho> der står MMC ikke CMD
Avatar billede morhan Novice
02. februar 2006 - 13:29 #4
MMC administrerer en del snapins, som kan benyttes til fjernadministration
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2006 - 15:45 #5
Det synes jeg lyder rigtig interessant, hvilke snapins er det og hvordan fjernadministrere du med dem, jeg kan ikke rigtig få det til at virke
Avatar billede arnholst Nybegynder
03. februar 2006 - 15:37 #6
moo, vi skal have lidt flere oplysninger, hvad er det du vil køre i din MMC og hvordan er den maskine du gerne vil administrere placeret på netværket i forhold til dig (er det en server og du sidder på en arbejdsstation eller er det 2 forskellige domæner eller....)
hvis du sidder på en arbejdsstation og er logget på med en "dum" brugerkonto og gerne vil administrere en server med din administrator konto kan du bruge runas
den hedder omtrent sådan noget her:
runas /netonly /user:domain\username mmc
alt hvad du lægger ind i denne mmc vil køre under den administrator kontekst som du bruger.
Avatar billede karser Nybegynder
03. februar 2006 - 16:06 #7
bufferzone >> Blot til info:

du kan godt bruge MMC konsol snap-ins (eks. Computer Manager) til andre computere end den lokale.

Hvis du åbner Computer Manager, ved at højreklikke på "My Computer" og vælge "Manage"... Kan du, ved at højreklikke i toppen af konsolroden vælge "Connect to another computer".

Således for du (næsten) de samme muligheder, som hvis det var den lokale maskine!
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 01:41 #8
check evt. runas kommandoen til at starte din mmc

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/runas.mspx

qoute: To start an instance of the Computer Management snap-in using a domain administrator account called companydomain\domainadmin, type:

runas /user:companydomain\domainadmin "mmc %windir%\system32\compmgmt.msc"

When prompted, type the account password.

qoute: runas [{/profile|/noprofile}] [/env] [/netonly] [/smartcard] [/showtrustlevels] [/trustlevel] /user:UserAccountName program

qoute: With the runas command, you can run programs (*.exe), saved MMC consoles (*.msc), shortcuts to programs and saved MMC consoles, and Control Panel items. You can run them as an administrator while you are logged on to your computer as a member of another group, such as the Users or Power Users group.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 01:43 #9
forresten så lige at arnholst har givet det samme svar i lidt kortere version ;)