Avatar billede oomdmaoo Nybegynder
02. februar 2006 - 22:04 Der er 7 kommentarer

Hjælp spyware?

Ja..

Min pc fucker totalt.. Tror det er psyware.. Der var et program der hed Command jeg ikke kunne slette, jeg skulle downloade et sletnings program da jeg kørte exe filen skulle jeg skrive en kode(en kode jeg ikke aner noget om) jeg lukkede det hele.. da jeg startede computeren op, kom der hurtigt et billed af en mand..

Jeg ahr kørt ad-ware osv den finder en hel masse men det forsvinder ikke.. Hjælp mig
Avatar billede oomdmaoo Nybegynder
02. februar 2006 - 22:05 #1
Der kommet bla en masse pop ups om en hel masse underligt bla http://www.bigdiscountbuy.com/normal/yyy102.html
Avatar billede jojosk Praktikant
02. februar 2006 - 22:28 #2
Send den over i virusafdelingen,der er bedre chancer
for hjælp.
Avatar billede arlet Juniormester
03. februar 2006 - 07:08 #3
Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm
Avatar billede lun Nybegynder
03. februar 2006 - 09:00 #4
Jeg anbefaler www.spywarefri.dk, de har et gratis forum hvor man bliver guidet igennem, og de sælger et rigtig godt anti-spywareprogram, spy sweeper. Hvis altså du ikke får hjælp i dette udmærkede forum :-)
Avatar billede oomdmaoo Nybegynder
03. februar 2006 - 13:32 #5
OKay jeg har kørt en Hijack i fejlsikret tilstand. Fordi den fryser.(Jeg har aldrig haft overclocket så det er ikke derfor ;)

Så hvis i gider at kigge den her igennem og sige helt præcist hvad det er jeg skal gøre.
Håber i kan hjælpe.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:26:28, on 03-02-2006
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\windows\system\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StorageGuard] "C:\Programmer\VERITAS Software\Update Manager\sgtray.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /installquiet /keeploaded
O4 - HKLM\..\Run: [PS2] C:\WINDOWS\system32\ps2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Printer] C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winsysupd] C:\windows\winsysupd5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winsysban] C:\\winsysban5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gimmygames] C:\\gimmygames.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winzip Application] winzip81.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Printer] C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winzip Application] winzip81.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "C:\Programmer\Valve\Steam\Steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [Printer] C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: ShellScrap - C:\WINDOWS\system32\p66s0gj7e6o.dll
O23 - Service: Command Service (cmdService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\U3RlZmFuIEdvYUZyZWFr\command.exe (file missing)
O23 - Service: Network Monitor - Unknown owner - C:\Programmer\Network Monitor\netmon.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: network monitoring tools (windows network) - Unknown owner - C:\WINDOWS\nvcr32.exe
Avatar billede oomdmaoo Nybegynder
03. februar 2006 - 15:17 #6
Jeg vil også gerne have service pack 2 på.. Jeg har prøvet at downloade det, men den siger den ikke passer elelr sådan noget...

Noget der kan give mig den direkte addr hvor jeg kan opdatere mit windows.?
Avatar billede arlet Juniormester
03. februar 2006 - 16:10 #7
Hent denne scanner:
Ewido kan du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet,
(men lad være med at scanne endnu).

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe
(men lad være med at scanne endnu).

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
(Når du er erklæret ren igen, skal du huske at sætte indstillingerne tilbage)

--------------------------------------------------------------------
Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Du skal nu til at i gang med at fixe:
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linien/linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

ogfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:26:28, on 03-02-2006
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hjt.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://searchbar.findthewebsiteyouneed.com

O4 - HKLM\..\Run: [Printer] C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winsysupd] C:\windows\winsysupd5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winsysban] C:\\winsysban5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gimmygames] C:\\gimmygames.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Winzip Application] winzip81.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Printer] C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Winzip Application] winzip81.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Printer] C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe

O20 - Winlogon Notify: ShellScrap - C:\WINDOWS\system32\p66s0gj7e6o.dll

O23 - Service: Command Service (cmdService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\U3RlZmFuIEdvYUZyZWFr\command.exe (file missing)
O23 - Service: network monitoring tools (windows network) - Unknown owner - C:\WINDOWS\nvcr32.exe

Find og slet den/disse manuelt:

C:\WINDOWS\System32\auditchk.exe
C:\windows\winsysupd5.exe
C:\\winsysban5.exe
C:\\gimmygames.exe
C:\WINDOWS\system32\p66s0gj7e6o.dll

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og kopier den report herind sammen med en hijackthis log taget efter du har kørt Ewido