Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 13:01 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Nyt sprog i Macromedia Dreamweaver

Hvordan ændrer jeg sproget i dreamweaver?
Kan man evt. downloade sådanne fra et site og installere?

mvh André
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. februar 2006 - 13:36 #1
Øhhh, mener du om programmet er på Engelsk ...eller?
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 13:42 #2
Du må lige definere hvad du mener med sprog...

Er det fx. stavekontrollen du vil ændre kan du gøre det i Edit --> preferences --> general (i bunden - spelling dictionary)

Er det derimod programmet så findes det mig bekendt kun på Engelsk, Tysk, Fransk og Spansk, men før eller siden kommer det jo nok på Dansk også, når Adobe nu er med i spillet.

Mvh
Martin
Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 14:56 #3
Selve sproget i menu'erne m.m.
Hvis jeg har den på Engelsk og gerne vil have den tyske?!
Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 14:57 #4
Jeg tænker på en fil som kan ændre sproget fra engelsk til tysk.. !
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 14:59 #5
Det tror jeg faktisk ikke man kan, jeg tror man skal vælge det når man køber den på siden, men jeg er ikke sikker

Mvh
Martin
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. februar 2006 - 15:00 #6
Hvis det står til de nye ejere Adobe, så er der kun een vej, køb en ny udgave ...sådan er det med alle deres produkter.
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 15:09 #7
Jeps, de vil jo gerne tjene så mange penge som muligt, "fenomenet" med at man kan ændre sprog ved at hente en fil er jo oftest også kun set i open source programmer, hvor det næsten altid er muligt

Mvh
Martin
Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 15:19 #8
!!!! Så jeg skal købe det éen gang til hvis jeg vil have det på et sprog jeg forstår!!!..

nederen.. :D
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 15:33 #9
<ole>

Nu er DW jo ikke stort andet end en browser - og en lille C-kerne. Mon ikke, der ligger en sprogfil et sted i installationen, der til at redigere?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 16:11 #10
Selvfølgelig ole! det havde jeg da ikke tænkt på

Så hvis man virkelig har lyst til at ha' en dreamweaver på Dansk er det det der skal til, her er lidt hjælp til det, menuer osv kan rettes i:

Configration\Menus\menus.xml

Toolbars
Configration\Toolbars\toolbars.xml

osv osv
der er et hav af xml filer der skal ændres i i Configuration mappen, husk lige at tage en backup :D

det du skal gå efter at rette er det der står i name="" tags og tooltip=""

Har testet og ja det er rent faktisk muligt, men puha da sikke et arbejde :)

Mvh
Martin
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 16:12 #11
Hvis du kikker i programmappen, så prøv at finde denne fil:
    [PROGRAM_MAPPE]/Configuration/Menus/menus.xml

- her kan du ændre menuernes features og udssende. Allernederst finder du således Help-menuen, der begynder med linjen:
    <menu name="_Help" id="DWMenu_Help">

- her angiver name-attributten selve menuteksten. Underscoren før H'et angiver keyboard shortcut for menuen: 'Alt+H'. Prøv at ændre til:
    <menu name="_Hilfe" id="DWMenu_Help">

- og genstart programmet  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 16:13 #12
Hehe ... vi er nogenlunde lige hurtige til at undersøge den slags, webt  ;D
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 16:22 #13
- en mulighed ville være at spørge, om andre evt. har en DW i det ønskede sprog - og så få en kopi af de pågældende filer. Det må kunne gøres i tyske brugerfora på WWW(?)

Gem så de originale filer i en backup-mappe - læg de nye på de steder, hvor de originale lå - og genstart programmet. Så skulle du gerne have en tysk version  =)
Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 16:41 #14
Får vi nogle svar, så kan jeg give points ;)
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 16:41 #15
Heh ja ser sådan ud,,, skal vi så se hvem der få oversat den hurtigts??? (hint: det bliver ikke mig heh)

Men ja, mon ikke det er til at finde de filer et eller andet sted :)
Avatar billede webt Nybegynder
04. februar 2006 - 16:41 #16
Heh ja men her kommer da et svar
Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 16:43 #17
Olebole skal lige give også :)
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 16:45 #18
Jotak ... og jeg garanterer også, jeg ikke er hurtigst  ;D
Avatar billede andre_h Nybegynder
04. februar 2006 - 17:12 #19
Sådan =)
\m/  \m/
(o_o)
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 18:52 #20
Tak for points  =)
Avatar billede webt Nybegynder
05. februar 2006 - 11:23 #21
Takker også for points, og ole.. for dårligt du ikke har oversat den ;D

Fortsat god weekend til jer begge
Martin