Avatar billede tichicken Nybegynder
06. februar 2006 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Buffer-problem med dvd-brænder.

Hej.

Jeg har et problem med min dvd-brænder.

Når jeg brænder en dvd kører den fint i et godt stykke tid, men så begynder bufferen at skabe sig. Den falder rigtigt langt ned, og kæmper for at holde sig oppe i ca. 10 sekunder. Derefter vil den kun brænde resten af dvd'en med 6x.

Problemet opstår med flere brændere. Har lige fået en ny (Lite-On SHW-1635S), og den gør det samme som den gamle jeg havde.

Jeg har lige geninstalleret WindowsXP, så der burde ikke være noget der.

Jeg bruger DVD-Decrypter til at brænde med, men jeg tror også den gør det i Nero.

Jeg bruger Verbatim 8x skiver (Har ikke prøvet med 16x skiver endnu, men har bestilt nogle for at se om den gør det samme der. (Det kunne jo være et problem med skiverne))

Er der nogen der ved hvad problemet kan være? (Udover det med skiverne, tror nemlig ikke det er dét.)

På forhånd tak
/TiChicken
Avatar billede tichicken Nybegynder
06. februar 2006 - 20:07 #1
Nåh ja....Jeg har den nyeste firmware til min brænder.
Avatar billede levithan Nybegynder
06. februar 2006 - 20:21 #2
har du instalret alle bundkorts driverne  eks busmaster drivere?
Avatar billede tichicken Nybegynder
06. februar 2006 - 20:28 #3
Jeg har et ASUS K8N bundkort, og har installeret Forceware driverne fra nvidia.

Skulle mene det var det hele.
Avatar billede levithan Nybegynder
06. februar 2006 - 20:43 #4
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=K8N

vælg drivers > der kan du hente http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock754/K8N/K8N_Win2KXP_503.zip

her kunne du prøve at installere følgende fil
WinXP IDE 2.6 driver version 4.46 (WHQL) with updated uninstaller files
Avatar billede tichicken Nybegynder
07. februar 2006 - 00:09 #5
Dem har jeg installeret :)
Avatar billede tichicken Nybegynder
20. februar 2006 - 00:37 #6
Ja, har ikke fået det til at virke, så lukker...