Avatar billede zipip Praktikant
06. februar 2006 - 21:13 Der er 5 kommentarer

Directory kopiering

Jeg har en server med et bruger område der skal flyttes til en anden disk. Filkopiering med Windows egen går i stå så snart der er en fejl og er derfor ikke brugbar i dette tilfælde.

Jeg leder efter et værktøj der kan kopiere et direktorie rekursivt. Når en fil er blevet kopieret korrekt skal sourcen slettes.
Hvis filen af en eller anden grund ikke kan kopieres skal den efterlades i det intakte source direktorie.

Er der nogen der kender sådan et værktøj

MVH
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2006 - 22:37 #1
et bruger område ? mener du bruger profil eller ? det er ikek bare fordi at filen er i brug ?
Avatar billede cmoz Praktikant
06. februar 2006 - 23:34 #2
Hvad med at prøve robocopy.

Den er altid god når det er mere avancerede copy/move eller endda synkroniseringer mellem mapper. Plus at den har meget gode logningsfeatures.

Den kan f.eks. sættes til at retry et vist antal gange og med tidsinterval, og den kan genstarte en copy/move/syncronization operation senere så den ikke skal starte forfra.

Der er et væld af muligheder og der er god dokumentation med til det,i robocopy.doc

Det er nok disse options her der er interessante:

/MOV :: MOVe files (delete from source after copying).
/MOVE :: MOVE files AND dirs (delete from source after copying).

så sletter den vel ikke før de er kopieret.

og her med retry options:

/R:n :: number of Retries on failed copies: default 1 million.
/W:n :: Wait time between retries: default is 30 seconds.

Robocopy er f.eks. i Windows 2003 Resource Toolkit:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&familyid=9D467A69-57FF-4AE7-96EE-B18C4790CFFD
Avatar billede zipip Praktikant
07. februar 2006 - 10:52 #3
Tak - jeg forsøger robocopy. Det ser ud til at den har nogle af de options jeg søger efter.

Nej - det er ikke en profil og filen er heller ikke låst. Der er simplenthen fejl i nogle filer der forhindrer kopiering.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:28 #4
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede zipip Praktikant
08. februar 2007 - 10:35 #5
Tak - problemet er klaret