Avatar billede grann Nybegynder
08. februar 2006 - 17:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netværk - intet netværk når forbindelse ryger

Jeg har en Asus M6Va med et Intel PRO/Wireless 2200BG netværkskort.
Mit problem opstår når dette kort mister forbindelsen - heldigvis sker det ikke så ofte, men når det sker, så kan der gå minutter/timer før kortet igen får forbindelse til accesspointet. Når den har mistet forbindelsen og jeg søger efter trådløse netværk i nærheden med hhv. windows interface og IntelPROSet/wireless console - finder den overhovedet ingen netværk. Ved brug af network stumbler er resultatet det samme. Netkortet er sat til  automatisk hentning af ip og dns og problemet er ikke kun ved et bestemt accesspoint, da jeg har samme problem hjemme samt på universitetet.
Det virker umiddelbart som om at det pågældende netværk bliver blokeret i et tilfældigt tidsrum når forbindelsen ryger - og hvis blot man har tålmodighed nok, kommer forbindelsen tilbage når man har søgt efter netværk samt tændt og slukket kortet et vis antal gange :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. februar 2006 - 02:07 #1
Du har installeret kortet korrekt ?

Normalt skal man installere et setup program inden man sætter kortet i maskinen. Når det er installeret, slukker du for maskinen, og sætter kortet i, og derefter starter du igen, og den skal selv finde og installere kortet.
Avatar billede grann Nybegynder
09. februar 2006 - 08:03 #2
Ja, kortet er indbygget og installeret korrekt samt med den nyeste driver.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. februar 2006 - 11:07 #3
Prøv at skifte kanal på routeren.

Prøv at fjerne strømmen fra routeren i 10 - 15 sekunder
Avatar billede grann Nybegynder
15. februar 2006 - 17:39 #4
Det har intet med routeren at gøre, da det som sagt er ens på alle accesspoints - Jeg har dog fundet et trick der virker hver gang :P
Hvis jeg deaktiverer netkortet -logger af og på - aktiverer kortet igen - så finder den netværks forbindelser med det samme hver gang :P
Så der må være et eller andet som blokerer muligheden for at se trådløse netværk i nærheden.
Avatar billede grann Nybegynder
24. februar 2006 - 18:15 #5
Efter geninstallation samt installation af diverse drivere måtte jeg give op - Den er nu sendt til reperation hos Asus. Det lød som om det ikke var første gang de har oplevet fejl med 2200bg kort. Efter jeg har surfet rundt på nettet står det klart, at 2200bg åbenbart er et kort som en del har oplevet fejl med.
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. februar 2006 - 15:02 #6
hej, læser desværre først dit spørgsmål nu. Jeg har selv et 2200bg kort. Havde mange problemer og prøvede alverdens drivere. Men man skal bare have den sidste nye driver (dk). Tricket er så følgende:
- gå i enhedshåndtering
- gå i egenskaber for netkortet
- fanebladet avanceret
- rul ned til strømsparestyring
- fjern hakket i "Brug standardværdi"
- kør slideren ned på "laveste"
- og herefer slideren op på "højeste"
(ovenstående er et trick fra Intels egen hjemmeside)

Tricket virkede for mig, og mit kort virker fint nu. Kortet har åbenbart nogle strømproblemer. Dårligt af Intel at lave sådan et kort, men nu virker det trods alt.
Avatar billede grann Nybegynder
26. februar 2006 - 15:09 #7
TNT har ikke hentet min bærbar endnu - så jeg vil da lige prøve tricket af - mener dog at jeg har forsøgt mig ud i noget lignende allerede :)
Man skal vel sætte den til lavest - og så vælge anvend - før man kører den op på højest igen?
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. februar 2006 - 15:18 #8
Kan ikke lige huske om man skulle trykke OK imellem laveste og højeste osv..  Var lidt i tvivl selv, men prøv begge dele, både hvor du trykker ok og hvor du ikke gør. Men husk sidste nye driver: Min er en 9.0.3.9 på dansk.
Avatar billede grann Nybegynder
26. februar 2006 - 15:25 #9
Dit bud lyder meget sandsynligt, for når en er på nettet så kører den uden problemer :) - den er faktisk på trådløst netværk i øjeblikket og henter driveren ned :P - Så håber det bare er strømproblemer som kan fikses. Hvis problemet ikke er løst skal den jo nok hoppe af engang i løbet af i dag :P
Havde du også det problem, at den ikke kunne finde netværk når den røg af?
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. februar 2006 - 15:38 #10
Ja det lyder som det samme problem, det var så vidt jeg husker først efter noget tids inaktivitet at den mistede forbindelsen! Der gik som regel ca. et kvarter. Og derefter skulle man connecte igen, og det havde den nogle gange svært ved.
Avatar billede grann Nybegynder
26. februar 2006 - 16:20 #11
Det hjalp desværre ikke på problemet - jeg tror det er selve kortet der er kaput :P
Nu må vi se hvad Asus finder ud af når de får det over...
Avatar billede bat1234 Juniormester
26. februar 2006 - 16:59 #12
ok, held og lykke.