Avatar billede pzycho Nybegynder
13. februar 2006 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TV tuner med mpeg2 decoder

Hej alle

Kan man få et TV tuner kort som har både mpeg2 encoder og decoder, så den ikke tager krafter fra CPUen når man optager eller se optagelser?
Avatar billede Beach Mester
14. februar 2006 - 00:18 #1
Det har jeg da godt nok aldrig hørt om, men man skal jo aldrig sige aldrig:-)

Du skal jo tænke på at det er TV-kortet der encoder et tv-signal til eks. mpeg2 mens det er dit grafikkort der skal decode filen.

//Beach
Avatar billede gurumaster Nybegynder
14. februar 2006 - 07:22 #2
Mon ikke det er sådan en "fætter" her Du tænker på ?
http://www.bluetinum.net/BlueTinum%20DK/index.html
Kan i øjeblikket købes i Aldi for 499,-
Avatar billede pzycho Nybegynder
14. februar 2006 - 07:58 #3
beach > Jeg kan bare huske at en af mine venner i sin tid havde et mpeg decoderkort i maskinen, så dvdafspilningen ikke skulle bruge alt CPU kraften, det var kun en 400 MHz.

gurumaster > Jeg kan ikke lige se hvilken "fætter" du henviser til, synes nu heller ikke at jeg kan se den på aldi's hjemmeside.
Avatar billede fuglen1 Novice
14. februar 2006 - 11:33 #4
hauppauge har nogen
bla wintv pvr150 mce 500kr
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161274
eller nogen af dem med digital tuner
Jeg har selv pvr150
Jeg bruger kun ca 30% af cpu kraft når jeg optager

Tvkort med hardware mpeg encoder er dyrer en normale tvkort
Avatar billede pzycho Nybegynder
14. februar 2006 - 11:36 #5
fuglen1 > Den du henviser til har ikke mpeg2 decoder kun encoder, har det selv. Derfor bruger det ikke så meget cpu når man optager, men når man afspiller blir der brugt noget CPU.
Avatar billede Beach Mester
15. februar 2006 - 02:33 #6
Har søgt og googlede for at finde hvad du søger, det tætteste jeg er kommet er ATI der har en Mpeg2 Accelerator decoder, men den er stadig software der styre noget HW til at optimere kodningen. En kort med en ren Mpeg2 decoder kan jeg sgu ikke finde:-)

Søger stadig....

//Beach
Avatar billede fuglen1 Novice
15. februar 2006 - 10:24 #7
Jeg har fundet det her
der står nopget med hardware mpeg2 encoder/decoder
http://www.palit.com.tw/en/products/vdo_mpg480.html
Så skulle Hauppauge pvr350 have mpeg2 decoder
http://www.hauppauge.com/html/wintvpvr350_datasheet.htm
Avatar billede pzycho Nybegynder
15. februar 2006 - 10:27 #8
fuglen1 > Der var den sku. Haupauge skriver nemlig "With the hardware MPEG decoder, your PC does not slow down while playing back your video recordings", så kræver det heller ikke så stor en pc.

lig et svar, så får du point.
Avatar billede fuglen1 Novice
16. februar 2006 - 10:15 #9
Her er et svar