Avatar billede tct Nybegynder
14. februar 2006 - 16:52 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at finde harddisk

jeg har lige anskaffet mig en Maxtor Diamond 9 harddisk. problemet er jeg ikke kan få min computer til at finde den... Jeg synes snart jeg har prøvet det hele... Der skulle vel ikke være en eller 2 der kunne hjælpe
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 16:53 #1
Har du været inde i bios.?
Avatar billede tct Nybegynder
14. februar 2006 - 16:54 #2
ja men den kan heller ikke finde den
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 16:54 #3
Hvis du kort beskrev hvad du har afprøvet så er det lidt nemmere så jeg ikke kommer med samme forslag:)
Avatar billede levithan Nybegynder
14. februar 2006 - 16:54 #4
sidder der andre enheder på samme kabel som den nye harddisk
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 16:55 #5
okay den kan ikke finde den inde i BIOS ´´underligt.

Har du prøvet at afmontere den og starte "helt forfra"? det kan mange gange godt hjælpe hvor skørt det end lyder.

Ps: Har du en "jumper" til at sidde bagpå din HD.?
Avatar billede tct Nybegynder
14. februar 2006 - 16:56 #6
jeg har både prøvet at flytte rundt på jumperne og sætte harddisken på et kabel for sig selv og sammen med andre
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 17:00 #7
okay!
Var der en "jumper" i den da du købte den?

Man sætter somreglt (ikke nødvendigvis altid) en jumper på(bagpå) hvis man har 2 harddiske som man vil sætte sammen til en HD.
så har du vel ikke prøvet at fjerne den jumper (og evtu. sætte den i det andet "insite")?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 17:08 #8
upss. glem det jeg skrev her:(ikke nødvendigvis altid) det var forkert formuleret det var ment "omvendt" - baare så du ikke bliver forvidret.
sorry
Avatar billede tct Nybegynder
14. februar 2006 - 17:11 #9
jeg har nu fjernet jumperen... det virker stadigvæk ikke... hvad mener du med at sætte den i det andet "insite"
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 17:31 #10
Det jeg mener er at: Hvis du kigger bagpå din HD så er der (mener det er) 2 eller3 muligheder for hvor du kan sætte den henne´´alså jumperen.

Men hvis jeg skal være helt ærlig så er jeg 100 % sikker på at den jumper (det er et(en lille plastik hætte - du ved) sidder som den skal fra starten af, så jeg er næsten sikker på det ikke er der den er gal efter det du osse selv har beskrevet.

Jeg kalder lige på en af mine gode venner (han er nemlig en rigtig nørd til at samle Pc'er for det kan være at han præsist kan sige hvad der er galt.

men den burde jo virke når du bare sætter den i og til med stikket som vist i manualen du har fået med til din HD og så lige gå ind i BIOS, andet burde man ikke gøre så jeg forstår din forsturation, men det skal nok lykkes;)(har du kigget i den lille manual om der står noget om det under "førstehjælp" i manualen.

Jeg ringer ham lige op og vender tilbage!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 17:32 #11
den jumper der sad der hvor den sad den skal du lade sidde samme sted igen´´ HUSK det:)
Avatar billede tct Nybegynder
14. februar 2006 - 17:44 #12
mange tak for din hjælp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 20:16 #13
jeg har nu endlig fået fat i ham og fortalt alt det vi har talt om og han sagde at: han kunne ike forstå det fordi det eneste man skal er at sætte 2 stik i og så lige ind i BIOS og så skulde det virke.

Men så har vi fundet frem til denne her løsning med at teste din HD.
Prøv at læse det her igennem og teste det og bagefter kan du så lige sige om det har hjulpet eller ej.    Kan du hører at den snurre/arbejder/drejer rundt?
Her er linket: http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. februar 2006 - 20:17 #14
Det er ikke så svært som det ser ud så bare rolig:) testdiskee er med blåt og det er gratis at bruge hvilket er et must.
Avatar billede tct Nybegynder
14. februar 2006 - 20:35 #15
Det hjælper heller ikke rigtig noget... og nej jeg kan heller ikke hører at harddisken arbejder...!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. februar 2006 - 09:42 #16
okay´´ har du prøvet at "autodetecter i bios" -  efter den?
Og har du sat den i både slave og master (alså afprøvet hver for sig) - og så se om den så kan finde den ved at "autodetecter inde i bios".?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
15. februar 2006 - 09:46 #17
Ser ALT okay ud i bootup?
Kan du slet ikke se den i "guiden til installation af ny hardware"? - hvis du alså har prøvet det.
Avatar billede tct Nybegynder
20. februar 2006 - 19:03 #18
Harddisken var defekt!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. februar 2006 - 13:38 #19
Det tænkte jeg nok den var fra fabrikken af da alt var afprøvet og var faktisk osse mit sidste bud da ALT jo er afprøvet, men jeg er da glad på dine vegne at du fandt ud af det og har vel osse fået den byttet hvor du købte den.

Kan du have en forsat god dag og god vind fremover;)
Hygge!

M.v.h

pp