Jeg er lige kommet i gang med at bruge PivotTabeller i Excel.
Jeg har et regneark med diagnoser i kolonnerne og patienternes alder i rækkerne, men det er uhensigtsmæssigt at få sammenregnet diagnoserne for hver enkelt alder - jeg har brug for at stratificere disse (f.eks. 0-9 år; 10-19år osv.). Hvordan gør jeg det?
Sådan skulle det gerne ende med at se ud:
0-9 år 10-19 år 20-29 år Forkølelse 12 7 2 Influenza 3 8 5 Hjertekramper 0 0 1
Hos Computerworld it-jobbank er vi stolte af at fortsætte det gode partnerskab med folkene bag IT-DAY – efter vores mening Danmarks bedste karrieremesse for unge og erfarne it-kandidater.
Slettet bruger
16. februar 2006 - 13:54#1
Du bør nok lægge dit spørgsmål under excel kategorien, her er de nogle rigtige hajer
Du marker det grå felt med alder, højreklikker og vælger Gruppèr. Nu kommer der en grupperingsbox op og her vælger du Start = 0 og slut = 99 og grupper = 10 tryk ok og du har fået din stratificering.
Hvis du får en fejlmeddellese er det sansynligvis fordi een eller flere af dine aldersfelter i dine data er blanke. Så kan excel ikke gruppere.
Jeg har slet ikke set, at du har svaret på mit (gamle) spørgsmål - beklager.
Selvom spørgsmålet er gammelt har du da i høj grad fortjent en bunke points for din hjælp. Hvis du poster et svar skal du få points.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.