Avatar billede che0ps Nybegynder
15. februar 2006 - 18:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernbetjening til PC ?

Står og mangler en fjernstyring til min PC, og ville høre om der var nogle som havde nogle forslag og evt erfaringer med dem ?
Den skal være til at bruge når jeg høre musik og ser film, så jeg ik behøver og skulle hen til computeren hele tiden..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2006 - 18:25 #1
Kender en der har den her: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124906 den er han meget glad for. Den er med en radio sender (de fleste er med Infrarød) fordelen ved en radio sender er at man kan bruge den uden at pege direkte på computeren.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. februar 2006 - 18:44 #2
som james_T_dk skriver  så kan dette fåes med indfrarød. Min lokale aldi har en stak liggende så måske har de flere i den aldi du har nærmest dig.
Avatar billede che0ps Nybegynder
15. februar 2006 - 19:11 #3
james_t_dk-> Har godt kigget på den :) men et eller andet siger mig at man skal have et ATI kort for at bruge den, og det er desværre ikke tilfældet..
Avatar billede levithan Nybegynder
15. februar 2006 - 19:31 #4
den jeg så i aldi kørte på usb porten
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2006 - 19:34 #5
Che0ps>> Ati kort unødvendigt, det har min kammerat heller ikke, den er til USB:

Get wireless control of your PC and its applications with the REMOTE WONDER II. Equipped with increased 60 foot radio frequency range that eliminates the need to aim - enabling you to operate your PC from another room, even through walls. In addition, it is easy- to-install - just install the software and plug it into the USB port. As a further advantage, the REMOTE WONDER integrates seamlessly with all RADEON graphics products.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. februar 2006 - 19:34 #6
smider et svar
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. februar 2006 - 15:14 #7
Hmm.. sys ikke at dit link virker mere ?.. men ja, det nederste du har fundet der, der står jo at de køre godt med RADEON kort, men hva er det som ATI kortne kan som nvidia ikke vil komme til og kunne ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. februar 2006 - 15:35 #8
underligt den er ikke på EDB priser mere, men den er da stadig her: http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=4263&vare_id=355123

Fra ATI's FAQ:

Q2:     Will the Remote Wonder™ work if I don't have an Radeon® or newer graphics board?

A2:     The Remote Wonder™ offers mouse and application control for all PCs (with a free USB port) regardless of what graphics are on-board your desktop or notebook PC.

Some of the buttons on the remote, such as TV and DVD, are exclusively used on ATI graphics board products

Stadig i tvivl, tag et kik i manualen: http://www2.ati.com/manuals/rw2.pdf
Avatar billede che0ps Nybegynder
17. februar 2006 - 19:10 #9
Okay.. mange tak for svaret, ved du noget om de programerbare knapper virker når ik man har ATI kort ?.. Fordi sys det er pænt svært at udlæse udfra den manual om den.. Skal nammerli primært bruge den til at skifte nr i winamp, skrue op/ned, næste nr og mediaplayer :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. februar 2006 - 21:33 #10
Q1:        What does the Remote Wonder™ allow me to do?

A1:

    * Wireless remote control for your PC, including your mouse pointer!
    * Using RF technology, the Remote Wonder works through walls. It does not need to be pointed at the receiver.
    * Control many Windows applications such as Microsoft PowerPoint and Internet Explorer
    * Customize programmable keys for up to 6 individual applications

http://www.ati.com/products/remotewonder/faq.html#1