Avatar billede genixdk Nybegynder
19. februar 2006 - 19:52 Der er 5 kommentarer

Remote acces - Howto?

Jeg har fået æren af at lege med en windows 2003 server, men da jeg er totalt newb på det med server, bliver dette sikkert ikke mit sidste spørgsmål. Men man skal jo lære et eller andet sted fra.

Hvor starter jeg med at gøre serveren klar til Remote Access?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. februar 2006 - 20:10 #1
Først følgende

Hvis 2003 med Terminal server skal man installere terminal server.
Derefter skal man indmende de brugere i remote desktop user gruppen.
Så skal man have port 3389 åben i sin firewall

Hvis det er en 2003 server skal du blot sætte din Cd i og installere RAS og der er en fin guide til at hjælpe dig igennem det.

På Microsoft kan downloade en fin guide ligeledes.

www.support.microsoft.com

Søg efter Remote Access service
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. februar 2006 - 20:11 #2
Glemte at RAS kræver port 1723 åben også.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
19. februar 2006 - 20:14 #3
Avatar billede ttopholm Nybegynder
19. februar 2006 - 20:19 #4
Du kan også bare bruge remote desktop, Denne aktiveres ved at højre klikke på denne computer og vælge egenskaber.. og vælg remote administraton eller sådan noget.. og der kan du aktivere remote desktop... klart det nemmeste..
Avatar billede lgj Nybegynder
21. februar 2006 - 01:53 #5
Og klart det billigste.
Med TerminalServer installeret skal du købe TS-CAL'er for hver bruger ell. device der skal benytte serveren.
Det går fint med RemoteDesktop sålænge du kun vil remote administrere din server(2 samtidige brugere)