Avatar billede computopic Nybegynder
22. februar 2006 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Load af en ekstern htmlfil.

Er der nogen der kender til et javascript der kan loade en htmlfil ind og vise indholdet..samtidigt skal det ske med en fast interval på nogle sekunder..

Ville gerne undgå at bruge iframe..

Formålet er at lave en chat uden kliklyde.. Har lave det med en meta refresh..

Mvh
ssk
Avatar billede udvikler Nybegynder
22. februar 2006 - 11:45 #1
WindowObjectName.location.href=\'newfile.html\'
Avatar billede roenving Novice
25. februar 2006 - 19:29 #2
Hvis du vil have den samme side genloadet uden klik efter et antal sekunder kan du f.eks.

<script type="text/javascript">
window.onload = function(){
  setTimeout("location.reload(true)",20000);
}
</script>

-- og det er ganske med vilje, at der er brugt et interval på 20 sekunder, da brugeren jo lige skal have mulighed for at gøre noget i vinduet (har du sørget for at et evt. indtastningsfelt er i et andet vindue ?-)

-- og desuden vil kortere intervaller med garanti lægge din server ned, hvis der er bare relativt få aktive !-)
Avatar billede computopic Nybegynder
10. marts 2006 - 10:26 #3
Okay, men det jeg entligt søger er et script der lige som inkludere en anden side.. det inkluderede indhold skal så reloades i en fast interval.. Kan man det?
Avatar billede computopic Nybegynder
17. marts 2006 - 10:33 #4
Lukker