Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 19:08 Der er 19 kommentarer

Ret min kode.

Det er faktisk et let spørgsmål - der er fejl i koden, kan ikke helt se hvor fejlen er.
Håber I kan hjælpe.. :)

<html>
<head>
<body background="aabsport.jpg">
</head>
<style type="text/css">
a:link {
color: black;
}
a:visited {
color: greem;
}
</style>
<b>
<u>
<center>
<font size=20 face="Arial" color="#FFFFFF">Menu</font>
</center>
</b>
</u>
<center>
<p>
<a href="body.htm" target="body" font size="15" face="Arial">Forsiden</a></center>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 19:13 #1
Skriv det i rigtig rækkefølge. http://validator.w3.org/ er din ven

<html>
<head>
<style type="text/css">
a:link {
color: black;
}
a:visited {
color: greem;
}
</style>
</head>
<body background="aabsport.jpg">
<b>
<u>
<center>
<font size=20 face="Arial" color="#FFFFFF">Menu</font>
</center>
</b>
</u>
<center>
<p>
<a href="body.htm" target="body" font size="15" face="Arial">Forsiden</a></center>
</body>
</html>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 19:13 #2
Og så skal

</b>
</u>

byttes om til

</u>
</b>
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 19:16 #3
Virker ikke, skriftstørrelsen er stadig den samme.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 19:18 #4
Fontstørrelsen i <font> kan sættes mellem 1 og 7 - så hvad 20 skal dække over, ved jeg ikke.
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 19:19 #5
Det er nu linket der ikke skrifter skriftstørrelse..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 19:27 #6
Ja, den her:

<a href="body.htm" target="body" font size="15" face="Arial">

den er jo mildest talt underlig. Man kan ikke skrive font og size="15" indeni et <a>-tag.

Du er jo meget velkommen til at skrive hvad der er galt, hvis du vil regne med at få hjælp. Du starter med "der er fejl i koden", men ikke om du vil skrive hvad fejlen er. Så skriver du at "skriftstørrelsen er stadig den samme", men ikke hvilken der er tale om. Hvis du er mere præcis, får du hurtigere og mere præcis hjælp.

Og bruge validatoren jeg lagde link til før.

Du skal ikke bruge <font>-tagget. Brug <span> og style, fx:

<a href="body.htm" target="body"><span style="font-size:15px;font-family:Arial">Forsiden</span></a></center>
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 19:29 #7
Jeg må sige at jeg er lidt en klovn til det, så er ikke så god til at beskrive det. Men håber at du vil være så venlig at skrive hele koden så den virker.. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 19:47 #8
Joh. Hvad har du nu, og hvordan skal det virke?
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 19:50 #9
Ovenstående er min menu, resten på siden virker. Så det er faktisk bare den kode der skal virke med skriftstørrelsen, skriftfarven osv. :)
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 21:14 #10
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 21:24 #11
Joh. Hvad har du nu, og hvordan skal det virke?
Avatar billede plazm Nybegynder
23. februar 2006 - 21:26 #12
a:link {
color: black;
}
a:visited {
color: green; // staves ikk greem
}
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 21:26 #13
Jeg har den kode jeg har skrevet herinde, det skal virke sådan at den skriftstørrelse jeg definerer også er den der bliver vist.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 21:46 #14
Jeg har een gang bedt dig om at være præcis. Jeg ved ikke om den kode du referer til, er den du har i selve spørgsmålet, og som er meget forkert, eller om du har rettet den til efter anvisningerne.

Du definerer jo ikke en skriftstørrelse, men du skriver blot 20 eller 12. Mener du 20px eller 20pt?
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 21:49 #15
Koden jeg referer til er den i spørgsmålet. Forstår ikke selv at indsætte rettelser, derfor vil jeg gerne have den kode jeg har i spørgsmålet tilbage fejlfri, så den fungerer.

Mener 20pt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. februar 2006 - 21:50 #16
Dvs. du har ikke foretaget de rettelser jeg har foreslået? Så er det spild af at hjælpe dig mere.
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 21:51 #17
Jo det har jeg prøvet, men kan stadig ikke få det til at fungere.. :/
Avatar billede bbs Nybegynder
23. februar 2006 - 21:56 #18
Det virker fint det du har skrevet med 1 link, men ligeså snart jeg indsætter et mere fungerer det ikke mere. Så er størrelsen på det nye link mindre selvom jeg angiver det samme antal px.
Avatar billede milandt Nybegynder
24. februar 2006 - 10:10 #19
<html>
    <head>
        <style type="text/css">
            a {font-size:15pt;}
            a:link {color: black;}
            a:visited {color: green;}
            body {text-align:center;font-weight:bold;font-style:underline;font-family:arial verdana;}
            .header {font-size:20pt;color:#FFF;}
        </style>
    </head>
    <body background="aabsport.jpg">
    <span class="header">Menu</span>
    <a href="body.htm" target="body">Forsiden</a>
</html>