Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 19:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nybegynder? hjælp?

Hej eksperter, jeg har nu oprettet nogle forgæves spørgsmål. Så nu spørger jeg enkelt!!!:

jeg er "ASP'er" og mener at jeg er ved at mestre ASP derfor vil jeg ikke til at lære PHP ( Jeg kommer bare til at rode det sammen). Og jeg har for nylig fundet ud af at access databaser (som jeg normalt bruger) ikke duer til større websites! Derfor er jeg nød til at begynde at lære om MySql! Men jeg ved overhovedet intet om dem!!

Så hvordan lærer jeg det? Links? Tutorials? hvad som helst som kan give mig god indsigt og forståelse for hvad MySQL er og hvordan det funker!?

(Jeg syntes at det lyder meget meget indviklet fordi at man åben bart ikke kan oprette databasen på sin pc og så uploade det bagefter!)

Tak.
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2006 - 19:37 #1
Læs om SQL så kan du stort set lave mysql database:)
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2006 - 19:37 #2
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2006 - 19:38 #3
når du kan noget sql kan du uddybe dig i følgende
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/tutorial.html
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 19:42 #4
ja men jeg kan sql det hovedsageligt jo. Altså Select, insert o.s.v. Det er jo det samme jeg bruger når jeg laver access databaser ikke?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 19:45 #5
Her den kode som jeg ville bruge hvis jeg skulle have listet alle records i en access tabel, er det ikke bare De første par linier der skal laves om hvis den skal liste records fra en SQL database?:

<%
' Databaseforbindelse
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("db1.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from info"
' Udfør forespørgsel
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

  ' Udskriv værdien af kolonnen Navn, Hjemmeside, tlf
  Response.Write  rs("ID") & " " & "<b>" & rs("Navn") & "<br>" & "</b>" & " " & rs("Hjemmeside") & "<br>" & rs("Tlf") & "<br>" & "<br>"

  ' Gå til næste Record i rs
  rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 19:57 #6
Og der findes ikke en dansk version?.. (vil ikke tage den engelske hvis det ikke er nødvendig)
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 20:00 #7
og sql kan jeg fint, men det er MySQL databasen som jeg gerne vil kende mere til!?
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2006 - 20:00 #8
Virkelig ikke nogen som kan hjælpeeee ??? :-/
Avatar billede fri0z Nybegynder
07. marts 2006 - 13:46 #9
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2008 - 11:43 #10
Lukkeer