Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. marts 2006 - 21:35 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Sletning af harddisk

Hej. Jeg har lige solgt min computer inklusiv 2 harddiske. Disse harddiske rummer følsom information (beskidte selvportrætiske nøgenbilleder.... hehe, ej).

Ved bare at bruge delete knappen forsvinder data'en jo ikke fra harddisken, da man med et simpelt recovery program vil kunne genskabe hvad der har ligget derpå.

Hvordan fjerner man alt fuldstændigt?  Er det nok bare at overskrive harddisken en enkelt gang? (Simpelthen tage en meget stor ligegyldig fil og massekopiere den)

Er der nogle tricks?
Avatar billede bredker Nybegynder
01. marts 2006 - 21:43 #1
brug killdisk , så kan du rense den totalt , så skal det være en helt prof der skal gendanne de data
Avatar billede bredker Nybegynder
01. marts 2006 - 21:45 #2
her er hvad du skal bruge af vejledning og link
http://www.eksperten.dk/spm/586712
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. marts 2006 - 21:48 #3
Ahhh... så man laver en boot-cd med killdisk programmet på, og får den til gøre det?  Smart. Læg et svar.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. marts 2006 - 21:50 #4
Hmm.. der står boot diskette, men jeg har intet diskettedrev i huset.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 21:55 #5
Du kan lave en boot-CD og lægge den derpå
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 21:56 #6
Undskyld : ....Nej det kan du ikke for den skal boote fra disketten
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
01. marts 2006 - 21:59 #7
Jeg ser bare om jeg kan låne et diskettedrev så.

Hvor meget hjælper det iøvrigt at overskrive harddisken fra windows? Jeg forstår at det er lidt det killdisk gør, bare på et lavere niveau og måske kommer ind nogle steder hvor man ellers ikke umiddelbart kan komme.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. marts 2006 - 22:33 #8
Killdisk skriver på hele diskens dataområde, og så vidt jeg husker det, så kan man vælge hvor mange gange den skal overskrive disken.
Jo flere gange den overskrives jo sværere err det at genskabe data.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2006 - 22:39 #9
Efter du har kørt Killdisk (gerne flere gange - der er flere valgmuligheder) er alt slettet og kan ikke genskabes igen.

Kildisk er en bootdisk - og hvorfor skulle man ikke kunne lægge den på en CD og så sætte CD til bootdisk i Bios - det er da et forsøg værd - en Cd koster jo ikke en 'formue'
02. marts 2006 - 06:06 #10
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm står nu også beskrevet hvordan du opretter/brænder en Bootable CD med KILLDISK programstumpen ...
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
03. marts 2006 - 14:29 #11
Tak for bidragene, alle. Det virker glimrende med en CD også.

Alle dem der vil have en lille del af kagen, smid et svar.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. marts 2006 - 14:54 #12
Jeg springer over, ellers mange tak.

;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2006 - 16:00 #13
Har jeg bidraget ? så jeg tilkommer noget ?
03. marts 2006 - 19:54 #14
Ping...

Måske en lille sjat her... Deles med andre... Evt. dig selv...