Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. marts 2006 - 12:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort problem?

Min pc: amd 64bit +3200, 1024mb pc3200 dual channel ram, Geforce 6600gt(agp m. molex connector), win xp pro.

i de sidste par uger, når jeg har startet computeren, har skærmen meddelt mig at der ikke er forbindelse til computeren - jeg genstartede bare et par gange og det virkede igen. Nu virker den slet ikke; jeg har prøvet at teste mine ram - og de virker fint, jeg har også prøvet en anden skærm, og min skærm virker tilsyneladende også fint. Mit spørgsmål er: kan det være grafikkortet? og hvad gør jeg?
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. marts 2006 - 12:50 #1
Kunne tyde på din PSU ikke giver power nok under opstart.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
02. marts 2006 - 12:53 #2
Visse typer AGP kort har det med at arbejde sig løs efter et stykke tid og de kan være umanerligt svære at få ordentligt på plads. Hvis du hiver det ud og renser kontaktfladen med f. eks. et viskelæder og får presset det godt og grundigt på plads burde det virke. Alternativt må du til at afprøve kortet i en anden maskine.
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. marts 2006 - 12:57 #3
hmm Jeg er ikke sikker på det med PSU'en, da det har fungeret i et år uden problemer - og jeg har ikke tilføjet yderligere hardware, min PSU er på 450w.
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. marts 2006 - 12:59 #4
jeg vil prøve det med viskelæderet og teste mit kort på en anden maskine. Jeg har stadig et års garanti på kortet, men jeg aner jo ikke om det nettop er her problemet ligger.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. marts 2006 - 13:04 #5
Når den har meddelt at der ikke er forbindelse til computeren, er det så i opstarten, hvor den endnu ikke er startet op, og du trykker så på reset knappen, og at genstarte ? ?

Hvis det er tilfældet, så vil jeg give peet ret. Når en PSU bliver startet op af bundkortet, så venter bundkortet på PSU giver et Power good signal, og når det sker, så begynder CPU at starte.
Hvis nu, som jeg mistænker i dit tilfælde, at PSU'en sender Power good signal for tidligt, så er spændingerne ikke inden for specifikationerne, og den starter ikke. Ved gentagne tryk på resetknappen, kan man af og til få den til at starte, for det giver PSU'en mere tid til at få spændingerne på plads.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. marts 2006 - 13:05 #6
Hvis du har en anden maskine, så kan du trække strømledningerne fra denne over i din maskine, og du vil finde ud af om det er problemet.
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. marts 2006 - 13:06 #7
Selvfølgelig kan det være som hottadpole siger, men med et FG6600gt, har det her på værkstedet altid været PSU, der har været problemet.
Avatar billede jonashansen Nybegynder
02. marts 2006 - 13:13 #8
det er i opstarten ja, der går lige et par sekunder hvor jeg håber på at den starter, og så kommer meddelelsen om manglende forbindelse... jeg vil teste en anden PSU senere i dag.
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. marts 2006 - 13:15 #9
6600GT bruger meget power.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. marts 2006 - 15:04 #10
Er du kommet videre ?
Avatar billede jonashansen Nybegynder
07. april 2006 - 17:40 #11
hej, ja jeg er kommet videre, det var mit grafikkort den var gal med, har testet mit system med andre kort - og det fungerer - mit kort virker heller ikke på andre systemer.

Mange tak for hjælpen

mht point, skriv et svar og jeg deler point ud mellem jer!
Avatar billede peet49 Nybegynder
07. april 2006 - 17:42 #12
:)