Avatar billede pistolpalle Nybegynder
03. marts 2006 - 23:21 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HijackThis Logfil cleanes

Hej! Håber der er nogen der vil hjælpe med denne logfil - det er ret vigtigt!

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\mssearchnet.exe
C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Globe Software\StatBar\StatBar.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\uoda\auci.exe
C:\WINDOWS\system32\?ssembly\??ool32.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Documents and Settings\Steffen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - {B6DF2E6D-9BDB-CF53-F5A8-E3CB58E90C94} - C:\WINDOWS\system32\qsri.dll (file missing)
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: HomepageBHO - {4da4616d-7e6e-4fd9-a2d5-b6c535733e22} - C:\WINDOWS\system32\hpA056.tmp
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItIEAddin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MediaFace Integration] C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [StatBar] C:\Programmer\Globe Software\StatBar\StatBar.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] "C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe" /R
O4 - HKCU\..\Run: [Oeaa] "C:\Programmer\uoda\auci.exe" -vt yax
O4 - HKCU\..\Run: [Wgadwuu] C:\WINDOWS\system32\?ssembly\??ool32.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1136751038492
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1141403899843
O16 - DPF: {74CD40EA-EF77-4BAD-808A-B5982DA73F20} (YazzleActiveX Control) - http://yax-download.yazzle.net/YazzleActiveX.cab?refid=1123
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.hssyd.dk/media/msrdp.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: winjrs32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winjrs32.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
04. marts 2006 - 00:05 #1
... rul også resten af proceduren herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/755

(Ikke nødvendigvis mig der følger op...)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. marts 2006 - 00:07 #2
1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Hent Spysweeper prøveversion her: http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm
Installer og opdater det (check for definition update)

Derefter, tryk på Options.

sæt prik i- sweep all folders on selected drive (s)

fjern flueben ved-don´t sweep systemrestore folder.

sæt flueben ved- sweep for Rootkits

Luk programmet.

3. Hent Ewido, hvis du ikke har den i forvejen:

http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe

Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

4. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

5. Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

6. Start Spysweeper. Så popper der en boks op fra Spysweeper, der trykker du på NO

Kør så en Sweep. Når scanningen er færdig, tryk på- next-select all-next-finish. Luk programmet

7. Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

8. Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
05. marts 2006 - 21:55 #3
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Globe Software\StatBar\StatBar.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\WINDOWS\system32\?ssembly\??ool32.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Documents and Settings\Steffen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - {B6DF2E6D-9BDB-CF53-F5A8-E3CB58E90C94} - C:\WINDOWS\system32\qsri.dll (file missing)
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItIEAddin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MediaFace Integration] C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [StatBar] C:\Programmer\Globe Software\StatBar\StatBar.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] "C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe" /R
O4 - HKCU\..\Run: [Oeaa] "C:\Programmer\uoda\auci.exe" -vt yax
O4 - HKCU\..\Run: [Wgadwuu] C:\WINDOWS\system32\?ssembly\??ool32.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1136751038492
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1141403899843
O16 - DPF: {74CD40EA-EF77-4BAD-808A-B5982DA73F20} (YazzleActiveX Control) - http://yax-download.yazzle.net/YazzleActiveX.cab?refid=1123
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.hssyd.dk/media/msrdp.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: winjrs32 - winjrs32.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe

  smitRem © log file
    version 2.8

    by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Running from
C:\Documents and Settings\Steffen\Skrivebord\smitRem

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pre-run SharedTask Export

(GetSTS.exe) SharedTaskScheduler exporter by Lawrence Abrams (Grinler)
Copyright(C) 2006 BleepingComputer.com

Registry Pseudo-Format Mode (Not a valid reg file):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"
"{C9FA1DC9-1FB3-C2A8-2F1A-DC1A33E7AF9D}"="Prestige Software"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}\InProcServer32]
@="%SystemRoot%\System32\browseui.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}\InProcServer32]
@="%SystemRoot%\System32\browseui.dll"

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\CLSID\{C9FA1DC9-1FB3-C2A8-2F1A-DC1A33E7AF9D}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\ginuerep.dll"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

checking for WinHound.com key

WinHound.com key not present!

spyaxe uninstaller NOT present
Winhound uninstaller NOT present
SpywareStrike uninstaller NOT present

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

1024 dir
msvol.tlb
ld****.tmp
mssearchnet.exe
ncompat.tlb
nvctrl.exe
hp***.tmp

~~~ Icons in System32 ~~~

ts.ico
ot.ico

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 888 'explorer.exe'

Starting registry repairs

Registry repairs complete

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

SharedTask Export after registry fix

(GetSTS.exe) SharedTaskScheduler exporter by Lawrence Abrams (Grinler)
Copyright(C) 2006 BleepingComputer.com

Registry Pseudo-Format Mode (Not a valid reg file):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}"="Browseui preloader"
"{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}"="Component Categories cache daemon"
"{C9FA1DC9-1FB3-C2A8-2F1A-DC1A33E7AF9D}"="Prestige Software"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1}\InProcServer32]
@="%SystemRoot%\System32\browseui.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030}\InProcServer32]
@="%SystemRoot%\System32\browseui.dll"

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Classes\CLSID\{C9FA1DC9-1FB3-C2A8-2F1A-DC1A33E7AF9D}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\ginuerep.dll"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Deleting files

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. marts 2006 - 23:27 #4
Genstart pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart. Log ind med samme brugernavn som i normal tilstand.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchURL = about:blank
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = about:blank
R3 - URLSearchHook: (no name) - {B6DF2E6D-9BDB-CF53-F5A8-E3CB58E90C94} - C:\WINDOWS\system32\qsri.dll (file missing)
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [Oeaa] "C:\Programmer\uoda\auci.exe" -vt yax
O4 - HKCU\..\Run: [Wgadwuu] C:\WINDOWS\system32\?ssembly\??ool32.exe
O16 - DPF: {74CD40EA-EF77-4BAD-808A-B5982DA73F20} (YazzleActiveX Control) - http://yax-download.yazzle.net/YazzleActiveX.cab?refid=1123
O20 - Winlogon Notify: winjrs32 - winjrs32.dll (file missing)

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:

Mapper:
C:\Programmer\uoda
C:\WINDOWS\system32\?ssembly

Filer:
C:\WINDOWS\system32\qsri.dll
C:\WINDOWS\system32\winjrs32.dll

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. marts 2006 - 13:36 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\WgaTray.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Globe Software\StatBar\StatBar.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Documents and Settings\Steffen\Skrivebord\hijackthis.exe

O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Programmer\TechSmith\SnagIt 8\SnagItIEAddin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [MediaFace Integration] C:\Programmer\Fellowes\MediaFACE 4.0\SetHook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe" /startintray
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [StatBar] C:\Programmer\Globe Software\StatBar\StatBar.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] "C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe" /R
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll (file missing)
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1136751038492
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1141403899843
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.hssyd.dk/media/msrdp.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - C:\Programmer\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
07. marts 2006 - 13:38 #6
Det ser slet ikke tosset ud. Loggen er ren.

Hvordan kører computeren nu ? Nogen popup's eller lignende ?
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. marts 2006 - 23:32 #7
Den kører helt perfekt - eller i hvert fald som før :D
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
07. marts 2006 - 23:32 #8
den er jo ikke helt ny mere...

I øvrigt TUSIND TAK
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2006 - 01:45 #9
Jamen velbekomme, og takker for point :)
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
08. marts 2006 - 15:16 #10
hmm... bortset fra jeg ikke kan ændre startside. Den blive ved med at være about:blank
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. marts 2006 - 15:50 #11
Det plejer gerne at være Spysweepers skyld, altså at den er sat til at beskytte startsiden.

Prøv at lukke SpySweeper ned og lav så startsiden om. Start så Spysweeper igen.