Avatar billede ljunggreen Nybegynder
05. marts 2006 - 15:50 Der er 9 kommentarer

Min stofanet-forbindelse falder hele tiden ud..

Hej.
Jeg har et efterhånden ret træls problem. Min stofanet-forbindelse falder hele tiden ud. Jeg kan logge på med det samme igen, og så virker det på ubestemt tid - fra ca 30 sek til flere dage. Jeg har haft skiftet al hardware og software ud, så det er ikke der den er gal. Jeg har prøvet at bytte rundt på stikkene i routeren, men det gav inden forskel, og det er ikke et problem på nogle af de andre computere i huset. Det eneste jeg så kan komme i tanke om er at det er kablet den er gal med. Det er også forholdsvist langt, men det burde nu sagtens kunne understøtte min forbindelse.
Jeg har spekuleret lidt på, om der ikke findes et program der kan gå ind og forny forbindelsen, hvergang den er ved at forsvinde, jeg ved bare ikke hvor jeg skal lede...

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig..!

Mvh Jonas Ljunggreen
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. marts 2006 - 17:47 #1
Du har vel kontaktet support for at få tjekket din forbindelse????
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
05. marts 2006 - 18:06 #2
Forbindelsen til huset er helt fin, da de to øvrige computere ikke har nogle problemer, men jeg har forsøgt at kontakte stofa, men har ikke haft tid/tolmodighed til at vente den tid det tager...men jeg prøver løbende.....
Avatar billede camirose Nybegynder
06. marts 2006 - 16:35 #3
Hvad for et abonnement har du? Flatrate eller flexrate?
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
06. marts 2006 - 18:24 #4
Jeg har flatrate 1024/256. Jeg har nu flyttet min computer til et andet værelse, hvor problemet er lige så stort... Så det er IKKE kablet....
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. marts 2006 - 20:02 #5
Hvis du ikke har tid/tålmodighed til at vente  ca. 10 min. så er probelemet da vist ikke så generende, hva?
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
06. marts 2006 - 22:02 #6
Hver gang jeg har ringet er der gået over en halv time... Men desuden, så er det eneste de kan se at der er forbindelse til routeren, og den er der intet i vejen med, men jeg forsøger stadigvæk at komme i kontakt men stofa, og jeg har sendt dem en mail her til aften ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2006 - 09:42 #7
Og du er sikker på det ikke er din router?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. marts 2006 - 09:42 #8
hov... du skrev jo at det ikke var et problem på de andre computere i huset...
Så er det ikke routeren :)
Avatar billede ljunggreen Nybegynder
09. april 2006 - 22:04 #9
Hej
Nu virker det til at problemet er blevet løst på nærmest mystisk vis...
Jeg fandt ud af, at windows firewall af en eller anden årsag ikke virkede, så jeg installerede ZoneAlarm firewall, og vupti, så er forbindelsen pludeselig blevet stabil.. Det passer også godt med at min fars computer har ZoneAlarm, og der er forbindelsen stabil, og på den anden computer jeg prøvede (efter jeg skrev sidst) var forbindelsen ustabil, og den havde ikke zonealarm...
Så indtil videre ser det ud til at problemet er løst, selv om jeg ikek kan forstå hvordan det hænger sammen, så hvis der er en der gør, giver jeg gladeligt de 30 point som svaret giver til vedkomne.....