Avatar billede kulashaker Nybegynder
07. marts 2006 - 12:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Objekt til XML

Hello folks,

I forbindelse med anvendelse af Crystal Reports i et .Net C# projekt (VS 2005), kan jeg ikke få rapporten til at trække data ud fra datastrukturen i programmet. Rapport-wizarden kan godt se de .Net objekter der findes, men selve rapporten forbliver tom. Hvis jeg derimod lader rapporten trække data direkte ud fra databasen (access), kan rapporten sagtens trække indholdet af en tabel ud. Dette er dog ikke godt nok - jeg skal bruge en rapport på et objekt i programmet (f.eks. en kunde).

Jeg har læst mig frem til at flere smider de relevante data over i et XML dokument og derefter lader Crystal Report genereres ud fra dette dokument. Så mit spørgmål er: Hvordan kan jeg skrive et objekt ud til et XML dokument i C#? Jeg forestiller mig noget serialization, men er ikke sikker på fremgangsmåden. Og er det smart i forbindelse med mit specifikke problem?

Håber at nogen her kan hjælpe, en evt. tutorial eller link til hjælp vil også være fint.

Mvh
CC
Avatar billede kulashaker Nybegynder
08. marts 2006 - 13:12 #2
Hej gusse,

Tak for dit link - jeg har fået det til at virke sådan så programmet kan skrive et objekt til en XML fil. Jeg sidder og tænker på om det egentlig er nødvendigt at skrive det ud til den fil.. kunne man ikke bare skrive det til variabel i programmet og lade Crystal læse fra denne variabel? Jeg forestiller mig at det ville være mere "sikkert" på den måde at man ikke er afhængig af en ekstern fil.

Og du må gerne smide et svar.
Avatar billede kulashaker Nybegynder
08. marts 2006 - 13:22 #3
Ah hov, havde ikke set at dit ovenstående var et svar. Lader den lige stå åben lidt..
Avatar billede gusse Nybegynder
08. marts 2006 - 17:39 #4
jo du kan sagtens smide det i en f.sk byte[] buffer
Avatar billede kulashaker Nybegynder
09. marts 2006 - 09:36 #5
ok, thanks.