Avatar billede stefan Nybegynder
07. marts 2006 - 19:30 Der er 13 kommentarer

Problem med trådløs fra en bærbar

Jeg har problemer med at komme på mit trådløse nætværk.

På min stationære maskine kan jeg fint komme på mit trådløse netværk.

Men på min bærbar kan jeg ikke....
Jeg har forsøgt at skifte netkort i den bærbar - og har forsøgt at skifte router.

Hvis jeg bruger et netkabel kan jeg fint komme på.
og hvis jeg fjerner sikkerheden på netværket så kan jeg også komme på trådløst.. men det er jo knap så fedt.

Både min router og mit netkort er fra Linksys.

Jeg kan fint se de trådløse netværk der er - men når jeg forsøger at forbinde til dem går der lang tid..

Jeg får følgende ip: 169.254.117.173
og følgende Subnet:  255.255.0.0

Beskeden jeg får er:
Denne forbindelse har begrænset eller ingen forbindelse. Du kan muligvis oprette adgang til Internettet eller visse netværksressourcer.

Men jeg kan intet.... hvorfor?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 19:37 #1
169.254.117.173 er Microsoft's egen IP serie, og du får ikke noget fra din router.
Har du husket antal IP adresser den deler ud, og har du XP's firewall slået til på det trådløse  ?
Avatar billede stefan Nybegynder
07. marts 2006 - 19:43 #2
ok...
Maximum Number of DHCP Users er sat til 50 på routeren.
At slå xp's firewall fra hjalp ikke noget....
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 19:48 #3
dvs. du kommer så langt som til at skrive wep el. wap kode og så ikke mere?
Avatar billede stefan Nybegynder
07. marts 2006 - 19:51 #4
ja.. jeg indtaster WEP kode og den tænker lidt over det.... og kommer så med beskeden om at jeg har begrænset eller ingen forbindelse.
og så er der den her lille advarsesltrekant over mit netværksicon nede i højre hjørne
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:04 #5
Taster du PASSPHRASE eller KEY1 ind på den bærbare?
Avatar billede stefan Nybegynder
07. marts 2006 - 20:23 #6
Key1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:25 #7
og du får hele key 1 med, der gemmer sig ikke noget længst til højre i tekst vinduet den står i?
Avatar billede stefan Nybegynder
07. marts 2006 - 20:26 #8
ja... jeg indtaster hele koden...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. marts 2006 - 17:01 #9
Er der MAC filter på routeren?
Avatar billede stefan Nybegynder
08. marts 2006 - 17:31 #10
MAC filter... er det noget jeg sætter op i routeren?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
08. marts 2006 - 17:43 #11
Ja det er
Avatar billede stefan Nybegynder
08. marts 2006 - 20:41 #12
Syntes ikke rigtig at jeg kan finden noget om et mac filter....
Kan finde noget om MAC address clone - hvilket er disabled... er det det?
Avatar billede stefan Nybegynder
08. marts 2006 - 21:09 #13
ups.. var vist lige lidt for hurtig....
Har fundet Mac filter.. og det er også disabled