Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 19:37 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde trådløst internet

Hey eksperten.dk

Jeg har lige fået mig en Acer 3610.

der står der er trådløs internet i men kan ikke finde ud af og aktivere det?

er ingen genveje på skrivebordet eller noget, nogen der kan hjælpe mig ?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 19:41 #1
Gå i start ->indstillinger -> netværksforbindelser.

Højreklik på dit trådløse og aktiver det.
Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 19:43 #2
Problmet er at der intet trådløst net kommer frem, står kun mit Lan net
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 19:52 #3
Er det sådan en her:

Item Specifics - PC Laptops
Brand:  Acer    Hard Drive Capacity:  60 GB
Processor Type:  Intel Celeron M    Screen Size:  15 inches
Processor Model:  --    Operating System:  Windows XP Professional
Processor Speed:  1.5 GHz    Primary Drive:  DVD+/-RW
Memory (RAM):  512 MB    Condition:  Used

Hvis det er har den ikke trådløst indbygget ellers kan det være infrarød 1389 ?
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 19:55 #4
Der findes flere modeller af 3610´eren - nogle har wlan og andre har ikke.
Tjek om der er en knap et sted der får det trådløse netkort til at blive slået til.
Avatar billede Stigers Juniormester
07. marts 2006 - 19:55 #5
Evt. kig i din manual....
Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 19:57 #6
56K ITU V.92 modem with PTT approval; Wake-on-Ring ready

  10/100 Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN Ready

  Acer InviLink™ 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED™ network solution (manufacturing) option

  Acer SignalUp wireless technology support

  Bluetooth® (manufacturing option)

skulle da gerne mene der er trådløst i  for når jeg går ind i kontrolpanel siger den noget med guiden til trådløst netværk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:09 #7
Hvor har du købt den, hvad står der på din faktura, I manualen kan trådløst netværk være anført selv om at det er en option.

Har du tændt for netværks kortet, det står beskrevet i manualen hvordan, men på en ACER er det normalt en af de to knapper der sidder på fronten af maskinen der ligner lys dioder, den ene er til bluetooth og den anden til WLAN.
Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 20:12 #8
Den er købt i fona (Brønshøj)

Har desværre ikke manualen før i weekenden men er en manual på computeren.

Når jeg trykker på den knap skriver den med grøn skrift "No divice" ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:13 #9
Acer InviLink™ 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED™ network solution (manufacturing) option

Læg venligst mærke til at ovenstående er en OPTION, altså noget der ikke er i alle 3610'er. Så hvor har du købt den, gerne et link.
Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 20:15 #10
Den er blevet købt i fona,

www.fona.dk
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:15 #11
Gør den det på begge knapper?
Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 20:16 #12
Ja ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:18 #13
Så er der hverken bluetooth eller WLAN monteret, det er begge options, har du købt den som værende med trådløst, så er det vist en ommer. Har du ikke købt den som værende med trådløst, så skal du ud og købe et WLAN kort.
Avatar billede ghostweb Nybegynder
07. marts 2006 - 20:19 #14
Hmm ved faktisk ikk har købt den som jeg skulle bruge den til internettet

Må prøve at gå ned og snakke med dem på fredag
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. marts 2006 - 20:26 #15
Den kan jo også bruges til internettet. Der er både modem og netkort i. Der er bare ikke bluetooth og WLAN.
Avatar billede ghostweb Nybegynder
09. marts 2006 - 13:15 #16
ja det er jo det, :) hjælper bare ikke så meget når jeg kun har trådløst her oppe :/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. marts 2006 - 13:55 #17
Hvad sagde de i butikken?
Havde du specificeret at den skulle være trådløs?
Avatar billede ghostweb Nybegynder
12. marts 2006 - 02:31 #18
gik ned i butik en og begynde at råbe lidt her igår, havde jo sagt til ekspedienten at den skulle bruges til internet..

han havde bare ikke informert mig om at der ikke var trådløst internet selvom det står en klistermærke på computeren med trådløs net, så jeg fik trådløs net til usb stik gratis

læg et svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. marts 2006 - 11:48 #19
svar.

hvorfor dog råbe, man får normalt mere ud af at opføre sig pænt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. marts 2006 - 11:49 #20
he he
Avatar billede ghostweb Nybegynder
12. marts 2006 - 12:52 #21
Startede os med at komme ind stille roligt