Avatar billede geronimo Nybegynder
08. marts 2006 - 20:20 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm efter daemon tools afinstalleret

Okay, jeg sad igår og ville egentligt gerne installere "Emperor, battle for dune", men den kom med en meddelelse noget ala "Debugger is running, close and try again" (ikke ordret) - Jeg googlede og fandt ud af at det måske var daemon tools der var skyld i det!

Så jeg afinstallerede Daemon tools (3.47) og sagde ja til at genstarte, men så kom den frygtede blå skærm...

*** STOP: 0x0000001E (0xC0000005, 0x8041E32D, 0x00000000, 0x0000001D)
KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

*** Adress 8041E32D base at 80400000, Datestamp 427b58bb - ntoskrnl.exe

Fejlsikret med netværk virker heldigvis, og jeg har googled lidt, og fandt ud af at der under INSTALLATIONEN af daemon godt kunne ske, og det kunne undgås ved at afinstallere, eller slette d347bud.sys - men den er jo allerede væk, så jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal gøre!

Håber nogen kan hjælpe! - Jeg kører iøvrigt Windows 2000
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. marts 2006 - 22:08 #1
havde du afmonteret dine images før du afinstallerede - ved ikke om det kan have noget at sige. jeg har zero probs med deamon tools, og derfor kan jeg ikke rigtig forstå hvordan den skule kunne lave ged i det. men hvis der allerede var noget galt inden ... kan du komme til at installere det igen? og så installer sidste nye udgave (vist 4.???)
Avatar billede geronimo Nybegynder
08. marts 2006 - 22:21 #2
Ja, jeg havde afmonteret alle images, og fjernet alle drev først, i håb om at det var dét der forvirrede installationen af det andet spil...

Daemon tools kan desværre ikke geninstalleres fra fejlsikret da det kræver at windows installer kører, og det kan det ikke i fejlsikret, jeg har prøvet!

Jeg har lige installeret spillet på min bærbare, hvor daemon tools (3.47) også er installeret, og her gik det uden problemer, så det ser ud som om det var formålsløst at afinstallere det fra starten :(
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. marts 2006 - 22:39 #3
prøv at starte i fejlsikret, skriv start - kør - cmd og i kommandolinjen skriver du sfc /scannow
så tjekker den systemfilerne
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. marts 2006 - 22:40 #4
nå nej det er win2000, lige 2 sek
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
08. marts 2006 - 22:41 #5
Avatar billede geronimo Nybegynder
08. marts 2006 - 23:09 #6
Windows Filbeskyttelse kunne ikke starte en kontrol af beskyttede systemfiler.

Den specifikke er 0x000006ba [RPC-serveren er ikke til rådighed.].

Siger den! - Og sfc /scanonce, /scanboot og /enable gør ingen forskel... (Selv med reboots!)
Avatar billede geronimo Nybegynder
08. marts 2006 - 23:10 #7
Rettelse; ... Den specifikke FEJLKODE er...
Avatar billede gratis Nybegynder
08. marts 2006 - 23:35 #8
ta et kig her, http://tinyurl.com/rjx7j
Avatar billede geronimo Nybegynder
09. marts 2006 - 00:56 #9
Det hjalp heller ikke, jeg kunne ikke finde nogen SCSI driver, eller PNP driver, eller nogen sys-filer som hed d347* ELLER nogen sys-filer som kunne have tilhørt daemon tools... Det ser ud som om alt hvad har noget med daemon tools at gøre, er pist væk, men ikke desto mindre får jeg stadig BSOD!
Avatar billede gratis Nybegynder
09. marts 2006 - 01:57 #10
Her er der info om "0x000006ba [RPC-serveren er ikke til rådighed.]."
http://support.microsoft.com/?kbid=296241
Avatar billede geronimo Nybegynder
09. marts 2006 - 23:34 #11
Jeg gav op og lånte en windows 2000 CD, min egen ligger desværre 100 km væk.. Men jeg kørte en reperation og systemet var oppe igen efter 10 minutter!