Avatar billede simon76 Praktikant
11. marts 2006 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Satellite 2100CDS

Hej exp..
Jeg har fået fat i en gammel toshiba satellite 2100cds bærbar og ville prøve at installere debian på den..
Jeg hentede en netinst.iso men den stopper 2% inde i installationen ved noget med en yenta_socket ting.

Mit spørgsmål er nu om det overhovedet kan lade sig gøre at få det til at køre.. Og om jeg i så fald kan bruge den som internet pc med et trådløst Linksys netkort.
Den har kun 32 mb ram..
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 12:20 #1
Umiddelbart lyder det for mig som om du har brændt iso filen uheldigt.

Hvad er den præcise fejlbesked? Og kan du prøve at brænde en ny i en langsommere hastighed?
Avatar billede simon76 Praktikant
11. marts 2006 - 12:32 #2
Den kommer ikke med nogen fejlbesked,den stopper bare ved:
Loading module 'yenta_socket' for 'Toshiba America Info Systems ToPIC97'
Avatar billede daniboy Nybegynder
13. marts 2006 - 11:39 #3
http://www.linux-on-laptops.com/toshiba.html

Ud fra listen kan det se ud som om det godt kan lade sig gøre, men som nævnt tidligere af pacroon, brænd CDen igen ved ved 2-4x ?

evt. prøv en anden distro der køre med software der kræver meget lidt af din hardware

http://www.linux.com/article.pl?sid=06/02/13/1854251

Damn Small Linux kan boote fra CD
Avatar billede simon76 Praktikant
13. marts 2006 - 20:23 #4
Hej igen..
Jeg kigger lidt på de links og læser lidt mere om linux, når jeg får tid..
Hvis i ligger svar så deler i pointene...
Tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 21:39 #5
Jeg ved ikke om jeg talte med, men så får du et svar du kan behandle som du vil :)
Avatar billede daniboy Nybegynder
14. marts 2006 - 11:11 #6
svar
Avatar billede simon76 Praktikant
14. marts 2006 - 19:28 #7
Tak for hjælpen..
Jeg vender nok tilbage.. :-)