Avatar billede popstar Nybegynder
11. marts 2006 - 16:10 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Slette beskadiget mappe fra ekstern harddisk

Hejsa

Jeg har en mappe som skriver følgende når jeg forsøger at åbne: "Filen eller mappen er beskadiget og kan ikke læses".

Den mappe vil jeg gerne have slettet, men når jeg forsøger det skriver windows "Det er ikke muligt at slette mappen: Mappen er ikke tom"

Hvad gør jeg?
Avatar billede leoness Nybegynder
11. marts 2006 - 16:14 #1
Gå op i Funktioner -> Mappeinstillinger og tryk på fanebladet Vis.
Hvis der er flueben i boksen ud fra "Skjul beskyttede operativsystemfiler (anbefales)" - så fjern det. Så skulle du gerne kunne se de filer som evt. ligger i mappen.
Avatar billede popstar Nybegynder
11. marts 2006 - 16:15 #2
Hmmm det virkede ikke - stadig samme resultat
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:16 #3
prøv med en chkdsk /p evt en chkdsk /r

Finder den og retter fejl, kan du prøve at slette mappen igen.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. marts 2006 - 16:17 #4
Prøv med Killbox. Det er et program til besværlige filer:
http://www.fbeej.dk/KillBox2_manual.htm
Avatar billede popstar Nybegynder
11. marts 2006 - 16:17 #5
dragonknight ? - Det vil jeg gerne guides igennem, please!
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:19 #6
Du kan også blot

Start > kør > skriv cmd og tryk enter > skriv chkdsk /r og tryk enter
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:19 #7
Alternativet er at starte maskinen på XP CD'en, og gå ind i recovery konsollen og der kan du anvende både chkdsk /p evt en chkdsk /r
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:23 #8
Du kan også åbne denne computer, og højreklik på det måske beskadiget drev og vælg egenskaber. Når den kommer frem, klikker du på funktioner, og der på Undersøg Nu.
Der markereeeee du begge options og klikker på start. Den kommer så og siger, at den vil gøre der ved næste start, så du genstarter maskinen.
Avatar billede popstar Nybegynder
11. marts 2006 - 16:30 #9
dragonknight - det gav ikke nogle resultater:

anonym: der ser ud til at dit program kun kan slette filer og ikke hele mapper!
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2006 - 16:32 #10
_ER_ mappen tom?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:32 #11
Heller ikke denne 11/03-2006 16:23:05 ?
Avatar billede popstar Nybegynder
11. marts 2006 - 16:36 #12
mappen er ikke tom - og den bliver ved med at være skrivebeskyttet, selvom jeg fjerner hakket

jeg tror det er thumb.db som driller
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:38 #13
Så slet filerne med boxers link, og derefter sletter du mappen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. marts 2006 - 16:39 #14
Logik :D
Avatar billede popstar Nybegynder
12. marts 2006 - 09:38 #15
Nope - virker ikke, da den jo ikke kan finde mappen!!...
Avatar billede boxer Nybegynder
12. marts 2006 - 09:58 #16
Jeg forstår det ikke rigtigt. Du kan finde mappen. Programmet kan ikke finde mappen.

Har du prøvet med en alm. diskoprydning?
Højreklik på drevet, vælg egenskaber. Under fanen generelt vælges diskoprydning.

Prøv også Ccleaner:
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2006 - 13:05 #17
Kommentar: popstar
12/03-2006 09:38:57 Nope - virker ikke, da den jo ikke kan finde mappen!!...

Hvis nu du havde skrevet at programmet ikke kunne finde mappen, slap vi for at lave tåbelige indlæg :)
Avatar billede popstar Nybegynder
04. april 2006 - 09:36 #18
Ingen af jeres svar virkede min anonym, får lidt af kagen!
Avatar billede farving Nybegynder
04. april 2006 - 09:45 #19
dragonknight > du skriver han kunne bruge chkdsk /p eller /r... hvad gør de forskellige?

Jeg har nemlig altid brugt /f... altså fix errors
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. april 2006 - 22:12 #20
C:\Documents and Settings\Administrator>chkdsk /?
Undersøger en disk og viser en rapport over tilstanden.

CHKDSK [diskenhed[[sti]filnavn]]] [/F] [/V] [/R] [/X] [/I] [/C] [/L[:str]]

  enhed          Angiver drevbogstavet (efterfulgt af et kolon),
                  tilslutningspunkt eller diskenhedsnavn.
  filnavn        kun FAT/FAT32: Angiver filerne, der skal kontrolleres
                  for fragmentering.
  /F              Retter fejl på disken.
  /V              På FAT/FAT32: Viser den fulde sti og navnet på samtlige
                  filer på disken.
                  På NTFS: Viser eventuelt oprydningsmeddelelser.
  /R              Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data
                  (implicit /F).
  /L:str          kun NTFS: Ændrer logfilens størrelse til det angivne antal
                  kilobyte. Hvis str ikke er angivet, vises den aktuelle
                  størrelse.
  /X              Tvinger diskenheden til at koble sig fra først, hvis det er
                  nødvendigt.
                  Alle åbne handles til diskenheden bliver ugyldige
                  (implicit /F).
  /I              kun NTFS: Udfører en mindre omfattende kontrol af poster i
                  indeks.
  /C              kun NTFS: Springer kontrol af cykluser i mappestrukturen
                  over.

Parameteren /I eller /C reducerer tidsforbruget til at køre Chkdsk ved
at springe visse kontroller af diskenheden over.

C:\Documents and Settings\Administrator>