Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
11. marts 2006 - 23:27 Der er 2 kommentarer

Alternativ DOS

Hvilken alternativ DOS-version minder mest om MS-DOS?

Jeg har hørt om FreeDOS, DR-DOS (tror jeg nok, det hedder), og der er vist flere endnu.

Jeg skal bruge en licensfri DOS, fordi jeg vil lave et program til fri og gratis distribution, hvor jeg har brug for at kunne boote, lave FDISK, FORMAT og lignende. Jeg ville gerne bruge MS-DOS og deres boot/start-disk, men det er vel ulovligt.

Hvor kan jeg finde den bedste licensfrie DOS?
Avatar billede driis Nybegynder
11. marts 2006 - 23:33 #1
Umiddelbart vil jeg tro at FreeDOS er det bedste valg.
http://www.freedos.org/

"FreeDOS aims to be a complete, free, 100% MS-DOS compatible operating system (mostly achieved.) Today, FreeDOS is ideal for anyone who wants to bundle a version of DOS without having to pay a royalty for use of DOS."
Avatar billede herberthumlebi Nybegynder
12. marts 2006 - 00:40 #2
Tak so far.... der er meget at sætte sig ind i :-)

Jeg har i første omgang brug for at lave en floppybootdisk, der kan det samme som min Win98-baserede bootdisk (finde cdromdrev, lave high-memory mm).