Avatar billede krislicoque Nybegynder
12. marts 2006 - 19:19 Der er 9 kommentarer

Skærm flimre / computer locker up - når jeg starter spil

Hej.

Jeg har et problem med min nyinstallerede computer; hver gang jeg starter et spil løser computeren og skærmen flimre. Jeg går ud fra at dette skyldes en fejl med grafikkortet (jeg har de nyeste drivere).

Min computer er en AMD 64 3400, Geforce 6800 Ultra, 1,5gb geil ram, abit asus motherboard.

Er der nogle programmer jeg kan kører der tjekker min hardware for fejl så jeg kan finde ud af hvor den er gal? Og er der andre ting jeg kan gøre for at fixe det her problem?

Tak.
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:25 #1
har du oc'er?
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:26 #2
undskyld: oc'et

hvad med nyeste directx?
Avatar billede krislicoque Nybegynder
12. marts 2006 - 19:31 #3
Den er ikke overclocked. Jeg har nyeste directx.
Avatar billede krislicoque Nybegynder
12. marts 2006 - 19:32 #4
Er der ikke et godt gratis program til at analysere ens hardware så man kan se hvor den er gal?
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:34 #5
prøv at reinstallere driverne, evt brug en tidligere der har virket og så om den stadig virker (så kan du se om det er kortet der er noget galt med)
Avatar billede krislicoque Nybegynder
12. marts 2006 - 19:37 #6
Den begyndte at gøre det med de drivere der har virket længe. Så opdaterede jeg dem og det blev ved.
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:38 #7
så er det sandsynligvis en hardware fejl.

Send det tilbage og få det repareret.
Avatar billede mrrius Nybegynder
15. marts 2006 - 15:28 #8
Det lyder som om din computer bliver for varm.
De t kan være din cpu , eller din grafikkort, som bliver for varm.
Næste gang computern laver de problemer , så reboot computeren , og skynd dig ind i bios , og se hvilke temperaturer den viser der.
Det er din cpu temeratur du kan se der. Den må helst ikke være over 55 grader.
hvis den er over ,så skal du nok til at finde på en køler løsning.

hvis du har en boxed cpu køler ( den køler der følger med fra cpu fabriken). så skal du nok til at finde en ordenlig cpu køler.
Nu hved jeg ikke lige hvilken cpu du har, men de fleste kølere til ca 300 kr er gode. Jeg vil nok vælge en Zalman køler af ren cobber til ca 300-500kr, men den vejer meget, så den kan pga vægten beskadige bundkort, ved pludselige ryk eller rystelser (f.eks. ved transport).

Hvis cpu køleren er fyldt med støv , så er det nok det , der er problemet.
Det kunne evt være en blæser, som ikke/kører for langsom.

Det kunne selvfølgelig også være grafkortet, som bliver for varm.Rens den for støv, tjæk blæseren kører som den skal. de nyre grafikkorts, kan man tjække temperaturen den software.

Det kan også skylder forkert airflow i kabinettet.

Mit første gæt er en for svag kølling af cpu'en.
Avatar billede mrrius Nybegynder
26. april 2006 - 14:55 #9
Microsoft har haft en opdate , som frøs maskinerne: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26421