Avatar billede coinz Nybegynder
12. marts 2006 - 23:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Defragmentering af ekstern harddisk?

Ja, hvordan får man den til det? Prøvede via administrer på "denne computer" (windows xp HE) og fik så besked på at lave en chkdsk /f via dos, men det defragmenterer den jo ikke ligefrem. Nogen der ved hvordan den kan kringles og om det overhovedet kan betale sig?

/coinz
Avatar billede thesurfer Nybegynder
12. marts 2006 - 23:54 #1
Det kan altid betale sig at defragmentere..
En ekstern harddisk er langsommere end normalt.. så du vil ikke ha', at den bliver ekstra langsom, fordi den er fragmenteret.. :-)

Prøv at højreklikke på drevet, vælge Egenskaber, Værktøjer (mener jeg) og derefter Defragmentering.

/theSurfer
Avatar billede coinz Nybegynder
13. marts 2006 - 00:14 #2
hmm... det var sgu mærkeligt... det virkede, men jeg begriber ikke hvorfor:D

Mange tak... post et svar...
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 00:18 #3
Enig med thesurfer :o)

Nej, chdsk /f defragmenterer ikke din harddisk. Men derfor kan du jo godt gøre det alligevel. Den bør faktisk køres med mellemrum.

Prøv at højreklikke på drevet. Vælg egenskaber og fanen funktioner. Klik på knappen "undersøg nu" under status for fejlsøgning. Der popper en lille boks op. Sæt flueben begge steder. Du bliver bedt om at genstarte og det gør du.
Det kan godt tage en time eller to :o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. marts 2006 - 00:19 #4
Et svar er postet.. :-)

/theSurfer
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 00:19 #5
Jeg nåede ikke se at du havde fået løst problemet :o)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. marts 2006 - 00:20 #6
Du kan scanne harddisken først (som boxer skrev), hvis du vil..
Hvis harddisken indeholder fejl, vil defragmenteringen automatisk sige til dig, at du lige skal kører CHKDSK eller ligende..

/theSurfer
Avatar billede coinz Nybegynder
13. marts 2006 - 00:29 #7
Jeg havde kørt chkdsk allerede så den del var der styr på... den sagde bare til mig at den ikke kunne defragmenteres... det kunne den så godt nu kunne jeg se... min disk er defragmenteret og det hele ser vældig fint og fungerende ud, så jeg takker for hjælpen;)

/coinz
Avatar billede redhack Nybegynder
13. marts 2006 - 08:37 #8
Hvis man bruger NTFS filsystemet, og Windows Xp så er der ikke nogen grund til at defragmentere..

Det er et levn fra de tidligere versioner af Windows, og selv Microsoft siger at det ikke rigtig gør en forskel længere..
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2006 - 14:50 #9
redhack> det er vist en and...
Har du noget håndfast på at Microsoft siger det???