Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. marts 2006 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mødelokale på exchange i kalender

Hej hvordan opretter jeg smartest eksempelvis et mødelokale i en kalender på en exchange server, så man kan booke lokalet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2006 - 17:33 #1
Du opretter en mailkonto pr mødelokale og "tilslutter" disse konti din egen bruger konto.

Herefter konfigurere du din outlook til at åbne mødelokalernes konti en af gangen så du kan konfigurere dem

På hver konto sættes rettigheder på stedfortræder så alle har ret til at læse og so du har ret til at skrive. (du kan også give skriverettigheder til en anden, der så administrere disse lokaler)

Endelig skal vist (det er længe siden jeg har sat dette op) sættes rettigheder på deleveri options pg permissions fanebladet (delivery options findes, som jeg husker det på exchange serveren de andre i outlook.

Resten af brugerne booker ved at inviterer lokalerne til møde
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. marts 2006 - 17:52 #2
den havde jeg godt tænkt på, men vi har brugt alle vores licenser - bruger det ikke en licens?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2006 - 18:11 #3
Nu er jeg ikke licens expert så jeg er ikke skråsikker, men går licenser ikke enten på brugere eller på servere og du hænger jo mødelokalerne op på en bruger (dig selv) der i forvejen er oprettet.

Man bruger samme system når man laver organisatoriske kalendere f.eks. gruppe og afdelings kalendere og her er der jo heller ikke tale om brugere
Avatar billede mini97ad Nybegynder
14. marts 2006 - 18:35 #4
ok jeg tror du har givet mig inspiration nok til at komme videre og løse problemet.

Tak :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. marts 2006 - 23:18 #5
velbekommen, ellers vender du bare tilbage