Avatar billede zchou Nybegynder
20. marts 2006 - 16:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Udskrivning på iBook

Hey.

Jeg har et problem med min printer (HP - Desklet 970cxi). Når jeg vil skrive ud fra min iBook skriver den ofte 1 side ud på to sider, med halvdelen på hver.

Derudover må jeg i mellem to printninger frakoble printeren manuelt for at etablere forbindelse igen.

Hvad kan der være galt? En driver der mangler?

På forhånd tak
Avatar billede egonspock Seniormester
20. marts 2006 - 16:36 #1
Jeg har en magen til og kan ikke genkende problemet, så det er sikkert let løst: Mon ikke blot det er standardpapirstørrelsen, det er galt med. Gå i Systemindstillinger-Udskriv og Fax og sæt standardpapirstørrelsen til A4. Mit gæt er at den står på US Letter eller sådan noget.
Avatar billede zchou Nybegynder
20. marts 2006 - 16:52 #2
Printeren stod rigtig nok til at skrive ud i et andet format end A4. Har nu sat den til A4 men oplever stadig problemet desværre. Ellers tak
Avatar billede egonspock Seniormester
20. marts 2006 - 21:50 #3
Så er det muligvis fordi dine dokumenter er blevet oprettet i det forkerte format. Har du prøvet at lave et nyt dokument og så kopiere det hele over i det, for derefter at udskrive. Check så efter inden du udskriver, at der står A4 i Resume, som du finder i den tredje bjælke, der hvor der står Kopier og Sider, når du skal til at skrive ud. Det kan også være at det program, du bruger, selv forsøger at håndtere sidestørrelsen, og så er det i opsætningen af det, du skal checke efter.

P.S. du kan jo altid trykke på Eksempel-knappen for neden og se efter om det ser rigtigt ud inden du trykker!
Avatar billede zchou Nybegynder
21. marts 2006 - 12:57 #4
Fejlen opstår når jeg udskriver alle formater (*.doc,*.ppt, *.pdf osv).
Printeren skriver heller ikke ud med "samme fejl" hver gang. Den deler altså ikke siden over i 2 hver gang. Nogle gange kommer 1 side ud på 4. Og det er til at blive gal over, når den bare spytter ud:0)
Når jeg kigger på "vis udskrift" står det fint på siden.
Avatar billede egonspock Seniormester
21. marts 2006 - 20:35 #5
hmm, så lyder det som en mekanisk fejl i printeren. Hvordan går det med testsider?
Avatar billede zchou Nybegynder
26. marts 2006 - 17:47 #6
Det laver samme nummer med testsider. Når jeg bruger printeren fra min stationære computer (Windows) kører det fint.
Avatar billede egonspock Seniormester
26. marts 2006 - 18:37 #7
Er problemet det samme med testsider, om du gør det ved at holde nogle den midterste knap (skub papir-ud-knappen) nede i 5 sekunder, og ved at udskrive testsider fra hhv. din Mac og din PC?
Hvis det kun er når du bruger din Mac, så kan der være gået noget galt med softwaren. En rigtig ond, men formentlig effektiv måde at komme ud over den slags problemer er at åbne Printerværktøj som du finder i Programmer->hjælpeprogrammer og så vælge "Nulstil udskrivningssystem..." i Printerværktøjsmenuen og tilføje printeren på ny. (Den burde kunne findes automatisk i OSX, så du skal ikke til at downloade nye drivere etc.). Bemærk at sådan en nulstilling også fjerne andre printere, du må have i din liste.
Avatar billede zchou Nybegynder
26. marts 2006 - 20:14 #8
Er ikke i nærheden af min printer nu, men prøver når jeg kommer hjem engang i morgen og vender så tilbage.

Mange tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede zchou Nybegynder
27. marts 2006 - 13:29 #9
Nu har jeg prøvet det ovenfor beskrevne, men det har desværre ikke løst mit problem. Kan det være kablet der forbinder Ibook'en med printeren? Det er en kabel der kan gå i USB-porten (Har købt det efterfølgende. Et "Sandberg" kabel)
Avatar billede egonspock Seniormester
27. marts 2006 - 18:36 #10
hmm, det kan også være selve USB-stikket i computeren. Har du prøvet at bytte kabler med PC'en?
Avatar billede zchou Nybegynder
28. marts 2006 - 14:20 #11
Ja nu har jeg så lige prøvet at printe fra PC'en, men med det kabel jeg normalt bruger til Ibook'en. Det gør den upåklageligt.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. marts 2006 - 21:42 #12
det kunne tyde på en defekt USB-port, men kunne også være software-relateret. Har du prøvet at lave en ny konto på din iBook og printe fra den?
Avatar billede zchou Nybegynder
06. april 2006 - 16:32 #13
Det hjælper desværre heller ikke. Det kan være jeg skal have den ned forbi en forhandler. Det ser ikke ud til at den giver sig. Du skal i hvert fald have mange tak for hjælpen (og tålmodigheden :o) ).

Alle forslag er naturligvis stadig velkomne.