Avatar billede mogw Nybegynder
20. marts 2006 - 17:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk ændring af instillinger efter install af xp

Hej

Vi samler en del nye pc´er i firmaet og laver mange ændringer på opsætningen for at den passer til vores behov.

Er der er smart måde at gøre dette på?

-Mogw
Avatar billede skwat Praktikant
20. marts 2006 - 17:35 #1
Yep ghost
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. marts 2006 - 17:56 #2
Du kan også bruge SYSPREP til dette fra Microsoft
Avatar billede mogw Nybegynder
20. marts 2006 - 18:15 #3
Ghost er da fint, men det er ikke godt nok, det er ikke alle maskiner som har samme hardware.
Kan ikke lige se om SYSPREP kan gøre det.
Det jeg er ude efter at en hurtig måde til at ændre ydelse-, udseende-, og andre instillinger med et enkelt klik.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. marts 2006 - 18:41 #4
Sysprep kan lave et image som du kan tilpasse i en svar fil.
Det kan også bruges med administrator rettigheder og tilpasse det med den, og klienter nedarver ikke admin rettigheder.

Man kan tilpasse meget hvis man læser filen rigtig, me Ghost er den hurtige måde med copy og paste af image men dog ikke til forskelligt hardware det kan acronis

Du kan downlaode en gratis test version i fuld udgave i 30 dage.
Avatar billede mogw Nybegynder
20. marts 2006 - 21:57 #5
Det er kun når vi installere maskinerne det er nødvendigt, når først vi har tilpasset dem og sendt dem ud af døren, kommer de til at stå som standalone maskiner.

Så det er et engangs projekt at ændre instillinger.

Havde tænkt en eller form for fil/prog som vi havde til at ligge på vores usb-pen, som så ændre de ting i reg-basen på en gang. Alstå en eller anden form for install.reg tingest. Har set det engang med kan ikke huske hvad og hvordan.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
20. marts 2006 - 22:00 #6
Ok :)
Avatar billede clauzii Nybegynder
21. marts 2006 - 07:30 #7
Kan det være X-Tec X setup? Mener den kan... Ellers er der den "hårde" måde - lav en registreringsfil og flet den med RegBasen.
Avatar billede mogw Nybegynder
24. marts 2008 - 20:17 #8
Er ved at rydde op i gamle tråde. jeg lukker her