Avatar billede stig3 Mester
21. marts 2006 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tool til generering af ER diagram

Hejsa

Hvad findes der af programmer der kan lave et ER diagram automatisk fra en database man ikke kender ?

Hvis det er muligt skulle det også gerne kunne virke til SQL Server...

Findes det overhovedet ?
Avatar billede senj Nybegynder
21. marts 2006 - 15:38 #1
Den kan TOAD fra Quest Software. Licensen koster kassen, men mon ikke man kan få en trial et sted?
Avatar billede senj Nybegynder
21. marts 2006 - 15:38 #2
Toad var oprindelig kun til Oracle men findes nu også til SQL Server
Avatar billede stig3 Mester
21. marts 2006 - 15:52 #3
Ok, er der nogen programmer, der er lidt billigere ?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. marts 2006 - 16:41 #4
man faar jo hvad man betaler for

men du kan proeve http://fabforce.net/dbdesigner4/
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 17:08 #5
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2006 - 17:19 #6
visio kan give dig et grafisk billede af tabeller og relationerne imellem dem
ved ikke om toad kan dette, bruger selv TOAD, men kun til data (vedligehold/manipulation)
Avatar billede stig3 Mester
23. marts 2006 - 13:14 #7
dbdesigner var lige hvad der skulle til.

Toad kan sikkert også, men reverse engineering er udeladt i den gratis version.
Visio koster også penge...

Arne V>>
Kan du ikke lige smide et svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2006 - 13:24 #8
ok