Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2006 - 14:20 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Langsom udprint fra Dos

Jeg har en maskine der skal printe ud fra C4. Printeren er koblet på via netværket, så jeg har lavet en NET USE LPT1 \\printeren, for at kunne printe fra min Navision C4.

Problemet er bare, at fra jeg printer til den første side går i gang, går der præcis 30 sekunder. Dette gør sig gældende for alle programmer der vil printe ud i DOS.

Ud fra hvad man kan læse på nettet, skyldes dette en LPT_Timeout under WOW i registreringsdatabasen. Den har jeg sat til 3, men det har ikke nogen effekt. Ligemeget hvad jeg gør, er der en timeout på præcis 30 sekunder.

Maskinen er en Windows XP med Service Pack 2.

What to do? Nogen der kender til problemet, og har løst det på en anden måde end ved at ændre LPT_timeout?
Avatar billede robotten Praktikant
22. marts 2006 - 15:07 #1
Der kan åbenbart også være problemer med det modsatte:
http://members.fortunecity.com/digispy/C4/P79/C4P79A3515.htm

Har du prøvet med fx. 15 - 20 - 25 sek.?
Avatar billede speedytech Nybegynder
22. marts 2006 - 15:22 #2
Kan du ikke dele printen? sådan at du kan lave en net use lpt1: \\server\printer eller \\dinmaskine\printer - og husk at du ikke skal sætte print direkte til printer til inde i driveren
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2006 - 18:19 #3
printeren er skam delt, ellers kan jeg jo ikke mounte den til LPT1 via Net Use :)

og printerdriveren er sat op til at bruge Spooleren.
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2006 - 18:21 #4
robotten>> Nej, det problem der er beskrevet der, er hvis printeren går igang for hurtigt, før den har fået tilsendt hele printjobbet. Det er desværre ikke mit problem :/
Avatar billede robotten Praktikant
23. marts 2006 - 08:56 #5
Ja, men det fik mig til at tænke, at de 30 sek. kan være nødvendige. Men måske mindre kan gøre det, fx. 20 sek., uden at kende til det eksakte problem.
Avatar billede burningice Nybegynder
23. marts 2006 - 12:26 #6
det er til en bogholder der udskriver massevis hver eneste dag, så alt over 3 sekunder er uacceptabelt.

Computeren er opgraderet fra Windows 2000, hvor der ingen problemer har været.

Jeg mistænker LTP_timeout-værdien for slet ikke at have nogen virkning, da der, hvis man sætter den for lavt, skal komme ukomplette udskrifter. I mit tilfælde kan jeg dog sætte den til 13294058 og timeout'en er stadig på 30 sekunder :(
Avatar billede robotten Praktikant
23. marts 2006 - 12:33 #7
Ok. Så kan jeg desværre ikke hjælpe med at kloge mere i det :(
Men er ellers ening. 30 sek. er for lang tid, når det er ofte gennem en hel dag.
Avatar billede robotten Praktikant
18. maj 2006 - 14:36 #8
Status?
Avatar billede burningice Nybegynder
05. september 2006 - 17:57 #9
Mystery still unsolved :/