Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 13:49 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Log over sletning af mappe?

Jeg har en mappe på min server, som pludselig er blevet væk.
Er der nogen der kan fortælle mig om der findes nogle log-filer i Windows Server 2003, hvor jeg kan se hvornår mappen er blevet slettet (eller hvad der nu er sket med den)?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. marts 2006 - 14:05 #1
Du skal opsætte auditing for at den slags logges. Kik i snap innet for den lokale sikkerhedspolitik samt på egenskaber for de mapper de vil overvåge for at muliggøre logging af sletning og rettelser
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 14:06 #2
Dvs. at der ikke er noget jeg kan gøre nu?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 14:07 #3
ja hvis det er sat op til at logge det.

controlpanel -> adminstration -> log wiever security
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 14:11 #4
Denne menu findes ikke under administration. Er det fordi det ikke er aktiveret?
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 14:13 #5
det tror jeg ikke på den ikke gør, for ellers er der noget seriøst galt med din install
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 14:16 #6
Avatar billede 2003-fyren Nybegynder
23. marts 2006 - 14:19 #7
sorry den hedder selvfølgelig event viewer ;)
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 14:27 #8
Hvad kan jeg så ser der?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. marts 2006 - 14:31 #9
Event vieweren viser det du har sat op i auditing. Du skl først enable auditing før der logges. Det der logges kan ses i event viewer
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 14:35 #10
Hmm..det vist ingen log over sletning af mapper mm. :(
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 15:12 #11
har du prøvet at søge efter mappen kunne jo være nogen havde komme til at flytte den til en anden mappe ved uheld

ellers prøv GETDATABACK fra runtime.org den kan evt se hvornår mappen er slettet
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 16:51 #12
Jeg har nu fundet frem til mappen med "GETDATABACK":
http://www.demaweb.dk/gdb.jpg

Hvordan kan jeg få genskabt filerne?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 19:55 #13
tryk på den mappe du vil genskabe og trykke på copy knappen så skal du gemme på en anden harddisk eller partition som ikke er der hvor dine data var væk
Avatar billede dennism Nybegynder
23. marts 2006 - 20:39 #14
Kan det passe at man skal købe systemet for at kunne kopiere?
Avatar billede levithan Nybegynder
23. marts 2006 - 20:45 #15
Det koster lidt, man kan vist gemme filer under en hvis størelse uden problemer.

ellers prøv PC INSPECTOR Der er gratis og kan stortset samme funktion som getdataback http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Avatar billede lgj Nybegynder
25. marts 2006 - 17:56 #16
Du kunne også bare indlæse den fra din backup ;) Men det 'var' måske ikke vigtige data!
Avatar billede dennism Nybegynder
25. marts 2006 - 20:26 #17
For fremtiden ligger det i min backup :)
Må heller få lukket denne tråd. Smider du lige et svar levithan?
Avatar billede levithan Nybegynder
25. marts 2006 - 20:31 #18
det kan jeg godt