Avatar billede runee Nybegynder
23. marts 2006 - 16:54 Der er 1 kommentar

Hvor meget belastning kan jeg tillade mig?

Hejsa,

Jeg har lavet et lille script der parser en bestemt side for data og gemmer det i en database.
Det er en relativ stor mængde jeg henter - hver side fylder ca. 20kb og jeg forventer at hente omkring omkring 70.000 sider.

Det gør ikke noget at jobbet kommer til at tage tid - det der bekymrer mig, er selvfølgelig at jeg ikke er interesseret i at lægge deres server ned eller unødigt belaste den.
Een side tager i gennemsnit 0.8 sek for mit script at hente - men jeg har på fornemmelsen at det nok er en god (og flink) idé at lægge et delay ind i scriptet.. jeg har bare ikke nogen fornemmelse for hvor stort det skal være.. et halvt sekund? 2 sekunder?

Det er en server der er vant til en del trafik - jeg vil skyde på den har 50.000+ hits dagligt som den klarer fint...

Eller er det bare mig der bekymrer mig for meget, og vil den kunne klare mine hits ca. en gang i sekundet fint ?
Avatar billede hkb-x Nybegynder
23. marts 2006 - 17:00 #1
det er jo svært at sige noget om  belastningen på andre servere når man ikke kender til drere setup.

men en forespørgsel i sekundet lyder ok.

ellers lig nogle længere pauser ind hver 5 eller 10 min...

advar eventuelt admin...