Avatar billede flejn Nybegynder
23. marts 2006 - 19:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Include fra andet domæne

Hej.

Jeg har en system fil der hedder config.inc.php som ligger på min anden server.
Er der nogen mulighed for at jeg kan include den fra andet webhotel?
Da jeg har den komplette MySQL og ikke ønsker at uploade det hele forfra men bare fortsætte på andet domæne med samme MySQL opsætning.

Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede domaz.dk Novice
23. marts 2006 - 19:52 #1
Du kan ikke komme udenom at config.inc.php skal afvikles på den server som den ligger på, derefter kan det der er afviklet så includes fra et andet domain (hvis allow_url_fopen er enabled på den server der kalder config.inc.php).

Men ifølge php.net er det bedre at bruge fopen til det:
http://www.php.net/manual/en/function.include.php
http://www.php.net/manual/en/features.remote-files.php
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. marts 2006 - 20:25 #2
Hvis man kunne include en config.inc.php remote, tænk lige hvor stor et sikkerhedshul det ville være:

læs("http://www.eksperten.dk/hemmeligfil.php");
print($indhold);

Så havde jeg ekspertens info.
Avatar billede neonman Nybegynder
24. marts 2006 - 09:44 #3
Hvis jeg var dig ville jeg tage de få linjer MySQL og smide i en fil som f.eks. heder mysql.php smide det i en mappe der heder include hvor du så kalder en command i toppen af de filer du nu vil bruge SQL på

include("include/mysql.php");

for inluce fra andre hotelere er remlig risk og husk hvis folk finder den fil er alt din data i fare... og så vil det være remlig nederen for dig hvis en der ikke kan lide dig bare slettere hele pisset for an snuden af dig.
Avatar billede neonman Nybegynder
24. marts 2006 - 09:44 #4
et svar her fra.
Avatar billede flejn Nybegynder
30. marts 2006 - 09:40 #5
Okay neonman. tak for svaret.