Avatar billede wispy Nybegynder
23. marts 2006 - 21:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problem med <a name>

Jeg har på en side en <a name="noget">Noget</a>

På en anden side kalder jeg den med: header("location: side.php?var=" . $var . "#noget");

Jeg har lavet det samme tidligere på samme side, hvor det virker ubeklageligt...

Den der ikke virker er sammen med en fil-upload-funktion. Om det er det der konflikter - ved jeg ikke...!

Det skal lige siges at selve header-funktionen virker fint. Det er bare som om den ikke laver den hele: header("location: side.php?var=" . $var);
Sådan noget lignende bliver sendt med...

Den sender bare ikke #noget med til næste side...
Avatar billede fire-fox Nybegynder
23. marts 2006 - 22:18 #1
Kan man se kildekoden, så man kan se helheden ???
Avatar billede wispy Nybegynder
24. marts 2006 - 21:40 #2
Jo da... Her er et udsnit af det:

    if(in_array($_FILES['upfile']['type'], $filtyper)){

        if(isset($_FILES['upfile']['name']) AND $_FILES['upfile']['name'] != ""){

            if(is_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'])){

                $filearr = pathinfo($_FILES['upfile']['name']);
                $filnavn = $navn . "." . $filearr['extension'];

                $tjek = $uploaddir . "/" . $filnavn;
                if(file_exists($tjek)){
                    $delete = unlink($tjek);
                }

                $update = "UPDATE $table SET $hvad='$filnavn' WHERE id='$id'";
                db_tilslut();
                    mysql_query($update);
                db_luk();

                move_uploaded_file($_FILES['upfile']['tmp_name'], $tjek);

                header("location: side.php?var=" . $var . "#noget");
            }
    else{
        $fejl = "Filen kan ikke uploades.";
        header("location: side.php?var=" . $var . "&fejl=" . $fejl . "#noget");
    }
Avatar billede mclemens Nybegynder
24. marts 2006 - 21:45 #3
hjælper denne?
header("location: side.php#noget?var=" . $var . "&fejl=" . $fejl);
Avatar billede wispy Nybegynder
24. marts 2006 - 21:53 #4
Nej, så går det HELT i fisk...

Jeg forstår det bare ikke, for jeg har brugt det samme lidt længere oppe i samme kode (altså på samme side). Og der virker det fint. Det er lavet på fuldstændig samme måde...
Avatar billede wispy Nybegynder
24. marts 2006 - 21:58 #5
Selvom jeg fjerner alt, så der bare står:

header("location: side.php#noget");

... virker det stadig ikke...!????
Den sender ikke #noget med til næste side...
Avatar billede wispy Nybegynder
24. marts 2006 - 22:04 #6
Jeg har fundet en løsning:

Hvis jeg først sender $fejl til en anden side:
header("location: redir.php?&fejl=" . $fejl);

Og derefter sender den videre til den "rigtige" side:
header("location: side.php?fejl=" . $fejl . "#noget");

Så virker det... Men hvorfor virker det ikke på den anden måde ???
Avatar billede fire-fox Nybegynder
26. marts 2006 - 18:38 #7
Ja det må guderne vide :)
Avatar billede wispy Nybegynder
03. april 2008 - 22:18 #8
Lukket!