Avatar billede nystart Nybegynder
26. marts 2006 - 14:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søger råd om trådløst netværk...please

Jeg har ADSL og en trådløs router, LINKSYS.

Det fungerer således, at vi har 2 stationærer og 2 bærbare PCèr i huset, og de kan alle 4 være på internettet. De 2 stationærer er forbundet med routeren med kabler, medens de bærbare er trådløse.

Problemet er udprintning. Vi har kun en printer, og kan kun udskrive fra den ene stationære PC.

Vi vil gerne kunne udskrive fra en eller flere af de andre PC`er. Er her nogen, der kan fortælle mig, om det kan lade sig gøre, og i givet fald hvordan????

PS: Er tungnem med IT, så det skal være skåret ud i pap, for at jeg kan forstå det.

Mvh
Nystart
Avatar billede douglas Nybegynder
26. marts 2006 - 14:50 #1
Jeg gætter på at printeren er koblet til den ene stationære PC. På den PC skal du så "dele" din printer ved at højreklikke på den i dit kontrolpanel og vælge del.
Så installerer du så printeren på de andre PC'er - husk printerPC'en skal være tændt.
På de andre PC'er vælger du så netværksprinter og finder så navnet på printerPC'en på listen.
Jeg kan desværre ikke komme med mere præcise instruktioner lige nu, da jeg ikke sidder på en Windows-maskine. Men de kan godt komme senere, hvis det er nødvendigt?

Håber du får det til at spille.

/Douglas
Avatar billede need4speed Nybegynder
26. marts 2006 - 14:50 #2
Jeg ville købe en lille printserver... så er den skid løst :) så skal der ikke være en pc som skal stå tændt, før printeren virker.
Avatar billede need4speed Nybegynder
26. marts 2006 - 14:53 #3
Avatar billede need4speed Nybegynder
26. marts 2006 - 14:54 #4
Ellers skal du bare deleprinteren på netværket og de anden skal tilføje den via printer og faxenheder under kontrolpanel. Følg guiden og find printeren som er blevet delt.
Avatar billede nystart Nybegynder
26. marts 2006 - 15:19 #5
Tak til jer begge, har fået det til at virke på den stationære nr. 2. Super.

Til gengæld ser det ud til at være vanskeligere på den bærbare. Der har jeg oprettet printeren under "Kontrolpanel" og "Printere og anden hardware". Den står der også som ikon, men der sker ingen udskrivning.

Ved siden af ikonet står der navnet på printeren, "2", "Klar".

Med venlig hilsen
Nystart
Avatar billede need4speed Nybegynder
26. marts 2006 - 15:40 #6
Okay mærkeligt hvis du kan finde den fra den bærbare pc... men ikke udskrive. Men overvej printservere til 4-500 kr . Altid problemer med den anden facon...
Avatar billede nystart Nybegynder
26. marts 2006 - 15:41 #7
Kan det være en forkert printerport? Jeg har bare valgt den der blev foreslået, men skal man vælge en bestemt, man skal vælge, når det er et trådløst netværk???
Avatar billede nystart Nybegynder
26. marts 2006 - 15:43 #8
Hej need4speed

Jeg vil bestemt overveje en printservere, så tak for dit forslag, men det her kunne være en midlertidig løsning.
Avatar billede mortenhh Nybegynder
16. april 2006 - 23:45 #9
Hmm... Du kan jo self gøre som der står i denne tråd.. dele printeren - men så skal den computer der er sat til printeren også være tændt... Hvad med at købe en printer med netkort - de koster ikke det vilde