Avatar billede pindski Nybegynder
28. marts 2006 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stort forbrug af RAM

Hej.

Efter opstart i Windows XP Home Edition og computeren står og idler, har den et enormt stort forbrug af RAM. Hele 350 MB ud af 512. Dette giver jo ikke ret meget RAM tilbage.

Godt nok er det over et år siden den blev reinstallet og formatteret, men hvad kan der ellers gøres ved det? Jeg vil helst ikke formattere da jeg snart har eksamener.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
28. marts 2006 - 14:46 #1
i jobliste, under fanebladet processer, prøv at se hvilke applikationer der sluger meget ram... :)

/FunteX! :-)
Avatar billede pindski Nybegynder
28. marts 2006 - 14:54 #2
Der har jeg kigget, og der er ikke rigtigt nogle programmer som bruger overdrevne mange ram
Avatar billede jacla Nybegynder
28. marts 2006 - 22:44 #3
Du trænger nok til en krafig oprydning, men hvis du har en partition på din harddisk eller en ekstern HDD. er det ikke så slemt af formatere en PC.

Du kan lave en udskrift med Belar Advisor, som oplyser alt om software / hardware / Grafikkort lydkort  og de KEY's der er brugt til Dit XP styresystem og Officepakken mv.

Det er tit formatering er den eneste rigtige måde du får gjort rent i registreringsdatabasen på.

TIP Du kan roligt formater din disk mellem 5 0g 7 gang, hvis du vil være sikker på at den er helt ren.

MVH

Jan C
Avatar billede dalle16 Nybegynder
30. marts 2006 - 13:19 #4
Du kan også hente det program der hedder TuneUp utilities som kan registere evt fejl i registrerings databasen, filer som refere til gamle programmer som er slettet for lang tid siden. Den kan rydde dine temporary filer osv. Informere dig om hvilke ting der kunne give ekstra ydelse, både hardware og software mæssigt
Avatar billede jacla Nybegynder
30. marts 2006 - 17:34 #5
Der findes også et et andet program der hedder REGSUPREME. det fjerner ubrugelige nøgler og genveje mv.
Avatar billede pindski Nybegynder
16. december 2006 - 20:03 #6
kun formattering hjalp