Avatar billede naza Nybegynder
31. marts 2006 - 08:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Behold scroll position (Keep scroll position)

Hej

Jeg har en form i min database med 2 subforms der henter data fra samme tabel.

Når man klikker på en linje i tabellen i den ene subform så bliver den fjernet i subformen og vises istedet i den anden subform (dvs. de to subforms bruges til at udvælge linjer i tabellen - hvor den første viser hvad der ikke er valgt og den sidste subform viser hvad der er valgt).

Problemet er, at der ofte er rigtig mange linjer i subformen og når man klikker på knappen udfor en linje så ryger man op i toppen igen - det er ret irretterende hvis man ønsker at klikke på x-antal linjer som ligger i midten.

Kan man på nogen måde gemme eller bibeholde scroll positionen i en subform?

Mvh. Jannik
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2006 - 09:04 #1
Du gåt til første post, fordi du sandsynligvis giver formen en requery for at opdatere den. Du kan efter din requery søge efter en post:

Dim VARa As Long
VARa = Me!ID +1
Me!Requery
DoCmd.GoToControl "ID"
DoCmd.FindRecord VARa, acEntire, False, , True, acCurrent, True

Som jeg forstår dit spørgsmål fjerner du posten fra formen, derfor er du nødt til at addere en værdi til id tilhørende den post du har fjernet.
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2006 - 09:07 #2
Lidt mere simpel, men ikke afprøvet i denne sammenhæng:

Dim bookm
bookm = Me.Bookmark
Me.Requery
Me.Bookmark = bookm
Avatar billede naza Nybegynder
31. marts 2006 - 10:42 #3
Tak mugs - det var lige præcis det jeg skulle bruge :-)
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2006 - 11:11 #4
Selv tak. Hvilken brugte du?
Avatar billede naza Nybegynder
31. marts 2006 - 13:02 #5
Jeg brugte den første du lavede - kunne ikke rigtigt få den anden til at virke.
Avatar billede mugs Novice
31. marts 2006 - 14:29 #6
Nej jeg tvivlede også på bookmark vil fungere. Deter vist noget med, at hver post får tildelt et nyt indeks ved reauery. Prøv at se i hjælpen vedr. bookmark. Men blot det fungerer.