Avatar billede martinb82 Nybegynder
31. marts 2006 - 12:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kommunikation med kortlæser

Jeg har et lidt langt og måske langhåret spørgsmål.

Min opgave ser sådan ud:

Jeg har en pc, hvortil der er koblet en kortlæser (enten via com eller usb port). Jeg skal have lavet et program der kan fange inputtene fra kortlæseren (primært et 8 cifret langt tal), og checke disse tal op imod en database ude på en webserver, for at se om der kan gives adgang med pågældende kort.
Hvis kortet har adgang skal der skrives en tekst i databasen, om tidspunkt ovs. for hvornår kortet er kørt igennem osv.

Derudover skal der laves en webaplikation, der kører på samme database, så man via webaplikationen kan se at det pågældende kort er kørt igennem. I webaplikationen skal man også kunne angive om de forskellige kort har adgang eller ej.

Selve databasen skal muligvis både ligge online på en webserver, og lokalt på den pc der er tilsluttet kortlæseren.

Det jeg kan nu er at jeg kan sagtens kode webaplikationen, og jeg kan sagtens lave en database. Jeg koder i PHP og laver database i MySQL.
Det der er problemet, er at jeg ikke lige ved hvordan jeg skal kommunikere med kortlæseren, og checke i databasen, om det kort der bliver kørt igennem, har adgang.
Kan jeg installere en lokal webserver på den pc der er tilsluttet kortlæseren, og lave et PHP script, og køre det som en service, eller hvordan ville i foreslå det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
31. marts 2006 - 13:39 #1
Kommunikationen med kortlæseren tror jeg ikke du kan lave i php.
Overvej C#, C/C++, Java eller lign sprog.
Avatar billede martinb82 Nybegynder
31. marts 2006 - 15:37 #2
Okay, hvis det skal være et sprog der kan kommunikere online med en MySQL database, hvad ville så være bedst? Er der nogen der har noget erfaring fra lignende løsninger?
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. april 2006 - 19:11 #3
Kommunikere med mysql, det kan alle de sporg jeg nævnte før.
(har dog ikke direkte erfaring med din ønskede løsning)
Avatar billede martinb82 Nybegynder
03. april 2006 - 10:56 #4
Okay, dvs jeg skal finde et andet sprog end PHP? Jeg troede bare at der var nogle funktioner i PHP til at kommunikere med en seriel port?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2006 - 13:24 #5
Jeg tror også godt du kan!
Men jeg tror bare du vil kunne lave det nemmere i f.eks. C++ eller C#.
Prøv at opret dit spørgsmål i de 2 kategorier? (eller ifølge reglerne skal du oprette det først i den ene, og så i den anden mener jeg)
Avatar billede martinb82 Nybegynder
18. juni 2007 - 19:53 #6
Hov, jeg har da glemt at give point her. Jacobdo, hvis du lige skriver skal jeg sørge for at du får pointene.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. juni 2007 - 20:44 #7
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. juni 2007 - 07:48 #8
takker for point.