Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 10:35 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Hvem kan klare dette?

hmmm..Jeg valgte fri debat ford, at jeg ikke vidste med hvad følgende skal laves...bare det kan laves så er det ligemeget med hvad:)I

Info:

Jeg vil have en slags Database til min hjemmeside. Det skal være sådan, at jeg, som er admin, kan logge ind og tilføje ting til databasen... noget lignende dette:

Title:|Adress:|Author:|Size:|
Blah  |url    |blah  |5MB  |
-----------------------------
sasds |      |      |    |

Ja noget lignende...og der skal være en søgefunktion....hvis du har noget i forvejen kan du bare ændre på det så det passer til beskrivelsen her:)

tak
Avatar billede sbm Nybegynder
04. maj 2001 - 10:46 #1
Jeg ville nok vælge at lave det i ASP. Hvis din webserver kan køre ASP, så kan jeg lave det til dig engang hen over weekenden...?
Avatar billede fgj Nybegynder
04. maj 2001 - 10:49 #2
Prøv evt. bitlocker.com - her kan du selv designe din database - og de stiller serverplads gratis til rådighed. Der er også automatisk søgefaciliteter og du får et URL, du kan tilgå databasen med. Det er utoligt nemt at bruge.
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 10:51 #3
hmmm..det må du meget gerne:)

Andre er velkommende til også, at prøv

Title:|Adress:|Author:|Size:|Type:|
Blah  |url    |blah  |5MB  |
-----------------------------

manglede lige type...hvis i har en bedre måde, at stille tingende op på så må i gerne gøre det:)
Avatar billede sbm Nybegynder
04. maj 2001 - 10:59 #4
Du ved ikke om din webserver kan køre ASP? Det vil være lidt spildt arbejde hvis det ikke er tilfældet.
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 11:04 #5
sbm....så finder jeg en der kan..ellers bruger jeg min egen computer, som server så kan det:)
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 11:12 #6
fgj: Jeg vil hellere have noget, som intet reklame har:)
Avatar billede nute Nybegynder
04. maj 2001 - 11:25 #7
jeg vil foreslå at du leser de grunnleggende prinsippene for ASP fx her:

http://www-html.dk/tutorials/asp
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/

/nute
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 11:41 #8
nute og sbm >> jeg mener ellers at php kan gører sig pasende her
bratkid >> du skal da barer bruge en mySQL server hvad med www.whitehat.dk ingen reklame men så bliver du nok nød til at have en fil server for på whitehat kan man Max have 135 kb per fil
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 11:45 #9
hvis du kan lave det deejay_m så er det fint:) Jeg skal nok oprette en konto hos whitehat
Avatar billede fgj Nybegynder
04. maj 2001 - 11:49 #10
bratkid: OK, men jeg synes nu ikke, der er reklame - du får 25 MB serverplads gratis.

Prøv at se her lige til at sætte ind på din hjemmeside som URL (der findes mange andre muligheder):
http://netops2.bitlocker.com/run?c=0&m=recordbrowsermodule&stackel=1&as=0&r=2211942517179408&db=2211942517179406&ts=988970004536
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 11:50 #11
bratkid >> hmm... kan jeg ikke lige få en bedrer beskrivelse af det du gerne vil lave skal det vårer en søgemaskine til at søge efter nogle bestemte filler?
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 11:53 #12
ok jeg fandt to fil servere til dig de heder
www.freedrive.com 50 mb fri diskplas og www.stormpages.com 50 mb plus Hjemmeside
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 11:56 #13
Jeg vil spare en masse tid hvis ikke, at jeg altid skulle ind og ændre i html koden bare fordi jeg vil tilføje et link til min side.

Eksempel:

Lad os antage, at det er en ny joke jeg vil tilføje, så skal jeg bare skrive linket til, størrelsen, author, og navnet på filen... og den vil så være til, at se på siden med det samme.

Noget lignende opgavecentralen..
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 11:59 #14
ok du vil lave en hjemmeside hvor du som admin kan tilføje en fil på din hjemmeside og der efter skal man barer kunne søge efter denne fil og dawnloade den på den måde
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 12:06 #15
ja
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 12:07 #16
jeg skal også kunne slette gamle filer jeg har tilføjet...ellers bliver det til noget **** på et eller andet tidspunkt:)
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 12:09 #17
hmmm... det er en stører månfuld at gå i gang med jeg selv er rimelig ny med php og mySQL jeg skal se om det kan lade sig gører inden for mine programerings granser jeg meller tilbage om en halv timme. sirka
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 12:09 #18
okay..fint
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 12:11 #19
sirke en halv time nu er jeg her igen det kan godt tage hele wigenden at lave det men jeg går i gang nu
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 12:38 #20
ok jeg har en løsning du vil lave en side med jokes eller sådan vis du nu brugte en database i stedet for en mase filer

eksempel

det du gør er at du loger ind som admin og tryker på den knap kun du har som heder tilføj joke så komer der et felt någet lignene den der er på den her side fram hvor du kan skrive din joke ind plus et eller to søgeord så tryker du på tilføj og tralala din joke er tilføjet i databasen når en person så søger efter det søgeord du gav den joke du lige skarv ind kommer der ei link fram på siden man tryker på dette link og så komer der et lile vindu fram med den joke du lige skrav ik

det kan jeg godt lave til dig men det kraver alså at jeg får adgang til din hjemmeside
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 12:49 #21
hmmm... jeg laver lige en midlertidig konto...din e-mail?

og ja det er noget lignende det du siger... der skal bare stå add file...det er en udenlandsk hjemmeside jeg vil lave
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 12:53 #22
min e-mail er mikkelhs@hotmail.com

add file hmmm en fil jeg kan ikke lave en database hvor man kan gemme filer kun tekst
det er kun tekst du skal bruge ik som en joke eller komentar
eller skal du bruge filer som zip rar og exe
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 12:57 #23
nej nej...

det er heller ikke en fil, men et link til filen
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 12:58 #24
hmmm.. det kan jeg godt klarer
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 13:01 #25
Er det sådan at du har nok som vil gøre det - ellers skal jeg gerne lige kode det til dig!

Jeg laver altid PHP og MySql. Det er ikke specielt kompliceret det du spørger efter så jeg skal gerne lave det til dig! :-)
Avatar billede deejay_m Nybegynder
04. maj 2001 - 13:05 #26
hej morten
>> braktid lad morten gører det hen er for sej til php og mySQL
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 13:08 #27
Tak for rosen M - så hård er jeg heller ikke, men jeg kan sikkert godt gøre det.

-> Bratkid - jeg skal lige hjem først - jeg har ikke værktøjer til det på denne maskine. Så skal jeg gerne lige lave det og uploade det til min whitehat side så du kan teste det...
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 13:11 #28
morten_dyrekilde: Okay fint:) Du må gerne kode det til mig
Avatar billede mr_mudderkode Nybegynder
04. maj 2001 - 15:49 #29
Bratkid > Det er måske ikke så høfligt af dig at sætte indtil flere personer igang med arbejdet på en gang...?

Jeg holder mig udenfor.
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 18:06 #30
mr_mudderkode:  Hvad mener du? deejay_m, mener, at morten dyrekilde skal lave den...så han har droppet det. sbm tror jeg nok stadig prøver, men det er der vel ikke noget i vejen med. Det er jo ikke sikkert den første gør det bedste stykke arbejde! Desuden hvad mener du så til alle dem, som vil have et logo eller lignende til deres hjemmeside. De har, da op til flere, som prøver sig frem og tro mig det kan tage MEGET lang tid, at lave et flot logo!

Konklusion: hmmm....Kan ikke se hvad der genere dig..ingen har tvunget dig til, at poste noget herinde.  Vend kinden til jeg skal nok lade være med, at be om din hjælp.

MVH
Bratkid
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. maj 2001 - 20:21 #31
Point opsparet (6 dage * 5 point)  30
Point tjent                        1021
Det er ligegodt flot klaret.

men alligevel: http://www.eksperten.dk/spm/67252
mange af de dygtige vil holde sig fra at svare fordi du udlover sådan en latterlig masse points.
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 20:28 #32
????  vil du lave det for 60point? så er det fint med mig!
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 20:38 #33
eller 300point?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 21:01 #34
Jeg vil gerne lave det for dig - og har allerede siddet og gjort det:

www.whitehat.dk/mortendyrekilde/vitssystem/upload.php
www.whitehat.dk/mortendyrekilde/vitssystem/soeg.php

Jeg har brugt mange timer på dette så selvom det måske ikke er lige præcis hvad du ventede så er det stadig en prototype og jeg bliver naturligvis sur hvis du afviser.

Upluad koden skal du naturligvis selv tilpasse med dine egne specifikationer og søgefunktionen bliver mere fleksibel.

Du kan sikkert ikke bruge det på siden, men jeg kan forsikre dig om at det virker og kun mangler justering og design, men som sagt. Jeg har brugt ca. 6 timer på det nu og jeg har jo adnet at lave så hvis du siger \"jeg gider ikke lege mere med dig morten\" så går jeg over til betalt arbejde og gider ikke rode mere med det.

Dette er mit forslag og det virker således:

upload.php er din side til oploads af vitser i .txt format eller andet (virker også med billeder og andre filer, men det kan justeres). Man uploader en fil og giver den 2 søgeord (kan laves til flere) fx \"sjov\" \"kvinder\". Så kan brugeren på søgesiden skrive \"kvinder\" og vupti - kommer billedet frem.

ER det noget i den retning du søger? - jeg håber...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 21:03 #35
Hvis du kun vil have tekst er det noget helt andet jeg vli anbefale, men se lige på dette først - jeg har brugt en del tid på det.

skriv evt til mig på icq# = 10388414
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 21:14 #36
er det ikke et forkert icq nr?
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 21:15 #37
jo mangler et 8 tal mellem 8 og 8 skulle være 103888414
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 21:16 #38
jeg er igang med at tilpasse det min whitehat server så du kan teste det...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 21:19 #39
burde funke nu...
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
04. maj 2001 - 21:25 #40
skriver du så jeg ved at du ikke er smuttet eller hvad? - jeg 56k og jeg skal på arbejde kl 7 i morgen tidlig - så jeg har 2 gode grunde til snart at logge af!
Avatar billede bratkid Nybegynder
04. maj 2001 - 21:49 #41
fint...
Avatar billede fastpoint Nybegynder
05. maj 2001 - 01:17 #42
.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
07. maj 2001 - 08:40 #43
-> fastpoint du har ret, men jeg ville i dette specielle tilfelde have skrevet ;

Jeg er online igen på ICQ hvis vi skal have lavet dette færdigt. - Det er en anden computer dette her så jeg har ikke dit ICQ nummer...